Az orosz szövetségi statisztikai intézet adatai szerint 2018 első öt hónapjában összesen 632 ezer autót szereltek össze Oroszországban, ami 19,8 százalékos bővülést jelent.
Különösen erős hónap volt a májusi, amikor 122 ezer autót gyártottak az orosz üzemek, 17,7 százalékkal többet, mint egy évvel korábban. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a Toyota szentpétervári gyárában megkezdték a Camry összeszerelését, valamint a Ford Sollers gyárában a Ford Ecosport gyártását. Három orosz autógyártó ugyanakkor két hétre leállt májusban (AutoVaz, GM-AutoVaz és Lada Izsevszk) mert az egyik beszállítónál kapacitásproblémák léptek fel.
Január és május között 57 ezer teherautót építettek, ami 3,8 százalékkal múlja felül a 2017-es adatot. Májusban 11 900 teherautó hagyta el a szerelősort, ami csupán 0,3 százalékos javulás. A Kamaz növelte a múlt hónapban a gyártását, 3134 teherautót szereltek össze (8,8 százalékos plusz).
Visszaesett ugyanakkor az orosz buszgyártás az első öt hónapban (9300 busz, 2,6 százalékos mínusz). Örvendetes, hogy májusban megfordult a tendencia, 2100 buszt gyártottak (1,6 százalékos növekedés). A pavlovszki gyár (PAZ) megkezdte a Vector Next modell gyártását.