A Daimler AG bemutatta a 2021-től gyártani tervezett 400 kilométeres hatótávú eCascadia elektromos nehéz tehergépjárműve prototípusát, amivel a Tesla és a Volkswagen tervezett elektromos kamionjaival kívánja felvenni a versenyt.
A Freightliner eCasdcadie mellett a Daimler bemutatta a 360 kilométeres hatótávú közepes méretű eM2 teherautóját is, amit 2020-tól tervez gyártani. Az eCascadia kamion modellt hosszú távú szállításra, az eM2 modellt pedig áruelosztási feladatokra tervezték. A két modellből a Daimler harminc prototípust ad át ügyfeleinek tapasztalatszerzés céljából valós körülmények közötti tesztelésre. A fuvarozó és logisztikai ágazat arra számít, hogy a szigorodó környezetvédelmi előírások miatt járműflottájuk elektromossá tételére kényszerülhetnek az elkövetkező években. Ez az elektromos járművek alacsonyabb üzemeltetési és karbantartási költségei miatt egyrészt egyértelmű előnyt jelentene számukra, másrészt az akkumulátorok viszonylag nagy tömege csökkenti a hasznos rakományt. Ugyanakkor az elektromos töltőállomás-hálózati lefedettség hiányosságai is hátráltatják a technológia adoptálását. A nagy tehergépjárművek piaci sikere elsősorban az akkumulátor-technológia fejlesztésén, az akkumulátorok árának és méretének csökkentésén áll vagy bukik.
A Daimler 2019-ig 2,5 milliárd eurót fordít nehéz tehergépjármű gyártó érdekeltségénél kutatás-fejlesztési beruházásokra, ezen belül 500 millió eurót haszongépjárművek elektromos járműtechnológiájára.
A Volkswagen AG amerikai tehergépjármű gyártó partnere a Navistar International 1,7 milliárd dollárt fordít elektromos hajtáslánc, vezető nélküli navigáció és felhőalapú járműelektronikai technológiai fejlesztésekre. A cég 2019-ben tervezi piacra dobni Amerikában elektromos kamionját. A Tesla 2020-ra ígérte piacra dobni 800 kilométeres hatótávúra ígért elektromos kamionját. A Daimler 40 százalékos részesedéssel rendelkezik az évi 66,4 milliárd dollárra becsült amerikai kamionpiacon.