A Volkswagen és az I.D. R Pikes Peak történelmet írt június 24-én, Coloradóban, az idei Pikes Peak futamon.
A francia Romain Dumas az I.D. R Pikes Peak volánja mögött a belsőégésű motoros mezőny versenyzőinél is jobb időt autózott, így nem csak kategóriájának rekordját döntötte meg, de a verseny történetének leggyorsabb idejét autózta, 16 másodperccel volt gyorsabb, mint a korábbi rekorder, Sébastien Loeb. Romain Dumas 7 perc 57 másodperces idejével bajnok lett, felkerült a neve Sébastien Loeb, Walter Röhrl, Michèle Mouton, Stig Blomqvist, Nobuhiro Tajima és Rod Millen mellé.
„Megtapasztalhattuk, mire is képes ez a technológia” – mondta Frank Welsch a Volkswagen személyautók technológiai fejlesztésekért felelős vezetője. „Minden Volkswagen alkalmazott nagyon büszke lehet a vasárnapi eredményre. Teljes szívemből gratulálok a csapatnak. Kitartó mérnöki munkával, szenvedéllyel és odaadással dolgoztak, és egy fantasztikus versenyautót építettek, mindössze nyolc hónap alatt. A Volkswagen I.D. R Pikes Peaké a leggyorsabb idő a verseny több, mint száz éves történetében, ez pedig az elektromobilitás mellett beszél.”
19,99 kilométer, 156 kanyar, csak egy próbálkozás – a francia pilótának nem is kellett több, az idei sikere volt a negyedik győzelme a Pikes Peak futamon, melyet 96. alkalommal rendeznek meg 1916 óta. A meglehetősen könnyű, kevesebb, mint 1100 kilogrammot nyomó I.D. R Pikes Peak egy különleges versenyautó lett, kifejezetten erre a versenyre készült. A lehető legkisebb tömeg, a lehető legnagyobb leszorítóerő és teljesítmény: ez volt a siker kulcsa. A mérnökök a tesztek során szimulációs szoftvereket is bevetettek a mérésekhez, hogy optimalizálják az energiafogyasztást és a teljesítményt. Aerodinamikai szempontból pedig azon volt a hangsúly, hogy kompenzálják a magasban a ritkás levegő miatt elvesztett leszorítóerőt.
„A legmerészebb elképzeléseinket is felülmúlta ez az eredmény, ez fantasztikus volt. A versenyt megelőző egy hétben végzett tesztek alapján már tudtuk, hogy lehetséges megdönteni a rekordot az autóval. És az, hogy ez tényleg sikerült, ahhoz mindennek tökéletesen kellett működnie a sofőrtől a technológiáig. Szerencsére az időjárás sem szólt közbe. Az, hogy minden gond nélkül ment, nagyon jó érzéssel tölt el, fantasztikus, hogy rekordot dönthettünk a Pikes Peaken. Még mindig nem tudom elhinni, hogy a nevem és a Volkswagen ott áll e hihetetlen idő mögött. Az I.D. R Pikes Peak volt a leglenyűgözőbb versenyautó, amit versenyen vezethettem. A csapat eszméletlen pontos munkát végzett, az eredmény tükrözi a csapatszellemet. Végtelenül büszke vagyok, hogy ennek az egésznek a részese lehettem.”