A Hyundai Motor adózott profitja 14 százalékkal csökkent a második negyedévben éves szinten elsősorban amiatt, hogy erősödött a won a dollárral szemben.
A legnagyobb dél-koreai autógyártó azt közölte, hogy az adózott eredménye 701 milliárd wonra (626 millió dollár, 100 won=24,73 forint) zsugorodott az egy évvel korábbi 817 milliárd wonról. Szakértők nagyobb profitra, 897 milliárd wonra számítottak. A Hyundai eladásai 2 százalékkal, 24,7 ezer milliárd wonra emelkedtek, ugyanakkor a működési nyereség 29 százalékkal, 951 milliárd wonra (849 millió dollár) apadt.
A Hyundai nyeresége annak ellenére csökkent, hogy több autót adott el. Ennek az volt az oka, hogy a tengerentúlon képződött nyereség csökkent a hazautaláskor a gyenge dollár miatt. A Hyundai 1,2 millió járművet értékesített a második negyedévben, 11 százalékkal többet az egy évvel korábbinál. Az első hat hónapban az értékesített járművek száma 4,5 százalékkal, 2,2 millióra emelkedett. A Hyundai eladásai harmadik legnagyobb piacán, az Egyesült Államokban jelentősen csökkentek az első fél évben, mivel az új SUV (városi terepjáró) modellek májusig még nem segítették az eladásokat, miközben a szedánok iránti kereslet továbbra is mérsékelt.