Az ázsiai akkumulátorgyártók piaci dominanciájának a kockázataira figyelmeztetett Michael Brecht, a Daimler üzemi tanácsának az elnöke a dpa hírügynökségnek adott interjúban, felszólítva egyúttal az autóipari vállalatokat, hogy “német vagy európai” megoldást keressenek a problémára.
A német autógyárak hatalmas összegeket invesztálnak különböző felhasználási célra alkalmas akkumulátoregységeket összeállító üzemek építésére, magukat az akkumulátorcellákat azonban ázsiai gyártóktól szerzik be. A teljes globális akkumulátorpiacot néhány ázsiai gyártó uralja – mutatott rá a Daimler világszerte 290 ezer alkalmazottjának érdekeit a cég felügyelőbizottságában képviselő Michael Brecht. “Az elektromos mobilitásnál végső soron minden magán az akkumulátorcellán áll vagy bukik. Ezen múlik a jármű teljesítményétől kezdve a kapacitásán keresztül a működésének a dinamikájáig szinte minden” – mutatott rá, hozzátéve, hogy “egyetlen technológiában sem tehetjük ki magunkat néhány vállalat kénye-kedvének”. Leszögezte: Már pusztán merő önös érdekből is német vagy európai megoldást kellene találnunk a problémára.
A nagy európai autóipari beszállítók azonban ezt másként gondolják. Sem a Bosch, sem a ZF nem tervezi saját akkumulátorgyártás beindítását. Kizárólag a Continental foglalkozik a gondolattal, de az is csak legfeljebb a következő generációs szilárdtest-akkumulátorok esetleges gyártásával, és arról is csak 2020 után hozná meg a végleges döntést. Ezzel szemben a kínai CATL már bejelentette, hogy lítiumion-akkumulátor gyárat épít Németországban.
290000 alkalmazottjának