Nem valószínű, hogy Németországban is követnék a dél-koreai hatóságok példáját, és elrendelnék BMW autók forgalomból való kitiltását a motorház kigyulladásának kockázata miatt – jelentette ki Jochen Frey, a müncheni autógyártó konszern szóvivője a kínai Hszinhua hírügynökségnek adott interjúban.
Dél-Koreában mintegy 20 ezer BMW autó forgalmi tilalmát rendelte el a közlekedési minisztérium a motorház kigyulladásának veszélye miatt. A tilalom a biztonsági ellenőrzésen még át nem esett autókra vonatkozik. A BMW 106 ezer autót hívott vissza ellenőrzésre és javításra Dél-Koreában. A kínai Hszinhua hírügynökségnek adott tájékoztatóban a BMW közölte, hogy már 79 ezer autón végezte el az ellenőrzést.
A BMW a motorok öngyulladásának okát a kipufogógáz visszavezető rendszernél (exhaust gas recirculation, EGR) bekövetkezett szivárgásban azonosította.
A Yonhap dél-koreai hírügynökség beszámolója szerint legutóbb egy 2012-ben gyártott BMW X1-es gyulladt ki Szöulban. Az X1-es modell eredetileg nem szerepelt a BMW által Dél-Koreában visszahívott autók 42 modellből összeállított listáján.
Németországban 96 ezer, a Dél-Koreában ellenőrzésre visszahívott kocsikkal azonos paraméterekkel rendelkező BMW autó van forgalomban. Európában a BMW 323 autót hív vissza ellenőrzésre.
A BMW megelőzésképpen megkezdte a Németországban forgalomban lévő autók ellenőrzését azt követően, hogy Dél-Koreában már több mint harminc autó égett ki a motor öngyulladása miatt – mutatott rá Jochen Frey, hozzátéve, hogy a németországi tulajdonosok önkéntes alapon vihetik el ellenőrzésre az autóikat.