A Majosz 25. évfordulója alkalmából szeptember 18-án Ipar 4.0 témakörben konferenciasorozatot indított a járműipar aktuális kérdései és változásai kapcsán, összekapcsolva a járműipar és a hozzá tartozó területek szereplőit. Az első 4:Pont:0 konferencia nemcsak az őszi szezon hazai nyitó autóipari rendezvénye volt, de a ZalaZone Járműipari Tesztpálya új konferencia-központjában szervezett első szakmai eseménye is egyben.
A konferencián megjelent közel 150 vendéget Nyírő József, a Majosz elnöke, Háry András, az APZ Kft. ügyvezetője, Vigh László országgyűlési képviselő és miniszteri biztos, valamint Zalaegerszeg polgármestere, Balaicz Zoltán köszöntötte. A nyitó szekcióban György László, gazdaságstratégiáért és szabályozásért felelős államtitkár ismertette azokat a mérföldköveket, melyek a 2030-ig tartó időszak gazdaságpolitikai lépéseit jellemzik majd. Monostori Lászlótól, az MTA-Sztaki és a Nemzeti Technológiai Platform igazgatójától az innovációhoz szükséges gyártástechnológiai folyamatokról hallhattak rövid ízelítőt a megjelent autóipari vállalatok és intézmények képviselői. A járműipar számára az elsők között ezen a konferencián mutatkozott be Ligetfalvi Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház nyáron kinevezett vezérigazgatója, aki a Kereskedőház jövőképéről és az általuk nyújtott lehetőségekről szólt néhány szót.
A konferencia kiemelt programpontja volt az Innovációs és Technológiai Minisztérium és a Majosz között a helyszínen aláírt stratégiai partnerségi megállapodás, melynek keretei között az aláírók együttműködési szándékukat fejezték ki a járműiparhoz kötődő különböző innovációs területeken.
A konferencia későbbi szekcióiban elsősorban robotizációval, mesterséges intelligenciával, kutatás-fejlesztéssel és szakképzéssel kapcsolatos témakörök kaptak kiemelt szerepet. A rendezvény egyik alapvető célja volt, hogy segítsen kapcsolatokat kialakítani a jáműipari vállalatok és kutatás- fejlesztési intézmények között, ezzel is segítve az innovatív ötletek cseréjének lehetőségét. Záró előadásában Piskóti István, a Mentorius Képző- és Tudásközpont igazgatója kiemelte, hogy „a vállalkozások innováció-orientált versenystratégiáiban szinte minden értékalkotó folyamatelemben egyetemi tudás-partnerség, tudás-csere kívántatik, s az egyetemek küldetésük, társadalmi-gazdasági szerepük betöltését célul tűzi stratégiáikban is a vállalkozások meghatározó tudásforrásként és tudáspartnerként, vásárlóként is megjelennek. Összehangolt, integrált vállalkozói és egyetemi tudásstratégiákra van szükség.”