Augusztusban, az új emissziós tesztelési eljárás bevezetése előtti utolsó hónapban megugrott a forgalomba helyezett új autók Németországban, visszaesett viszont a gyártás.
A német szövetségi gépjármű-nyilvántartási hivatal, a Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) jelentése szerint augusztusban 316 ezer, az egy évvel korábbinál 24,7 százalékkal több új autót helyeztek forgalomba Németországban, kétharmad részt vállalati üzemeltetőknél. A német autóipar szakmai képviselte, a Verband der Automobilindustrie (VDA) a kiemelkedő mértékű növekedést az új emissziós mérési norma bevezetésének egyszeri hatásával indokolta. Szeptember elsejétől ugyanis már csak a valós üzemi terhelést a korábbi eljárásnál pontosabban modellező WLTP (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure) károsanyag-kibocsátási teszten átesett új gépjárműveket lehet forgalomba helyezni az EU-ban.
Több vállalat igyekezett ezért még az új szabály hatályba lépése előtt felfrissíteni járműflottáját, mivel az autógyártók több új modellje még nem esett át a típusengedély megszerzéséhez szükséges méréseken. Ez a lemaradás az autógyárak termelésének visszaesésében is megmutatkozik. Augusztusban ugyanis a német autógyárakban a VDA kimutatása alapján 310 ezer autó gördült le a szalagokról, 31 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.
A VDA az elkövetkező hónapokra a gyártási és a forgalomba helyezési volumen normalizálódását várja, fenntartja egyúttal korábbi előrejelzését a tavalyit egy százalékkal meghaladó, 3,5 milliós éves forgalomba helyezésről.