Az idősebb dízelek lecserélésének ösztönzésével támogatja a Volkswagen a német kormány törekvését a városi behajtási tilalom elkerülésére.
A Volkswagen a járműállomány következetes megújítását tekinti a levegőminőség javításának leggyorsabb és leghatékonyabb módjának. A Volkswagen-csoport volumenmárkái ennek szellemében becserélési ösztönzőket ajánljanak fel 14 német városban azon ügyfeleiknek, akik az Euro 1-től Euro 5-ig terjedő besorolású dízelmotoros járműveiket egy Volkswagen-csoport által gyártott korszerű járműre cserélnék.
“Egyértelműen kiemeli a német szövetségi kormány tervezete, hogy az elmúlt években a német városok levegője tisztábbá vált. A Volkswagen és más autógyártók eddigi intézkedései – mint például a szoftverfrissítések, valamint a roncsautó-beszámítási kezdeményezések és a csereprogramok – jelentősen hozzájárultak ehhez. A Volkswagen-csoport továbbra is jelentős szerepet kíván vállalni ügyfelei korlátlan személyes mobilitásának biztosításában. Valamint ezáltal a különösen szennyezett levegőjű városokban tervezett behajtási tilalmak elkerülésében” – jelentette ki Herbert Diess, a Volkswagen igazgatótanácsának elnöke.
A Volkswagen-csoport által tervezett ösztönzők átlagos összege az Euro 1 és Euro 4 közötti károsanyag-kibocsátási osztályba tartozó dízelmotoros járművek cseréje esetében 4000 euró, míg az Euro 5 minősítésűek esetén hozzávetőlegesen 5000 euró – az ügyfél által választott modelltől függően. Az ajánlatnak része a régi jármű maradványértékétől függő kompenzáció és egy vonzó finanszírozási konstrukció is. Ezzel a Volkswagen-csoport majdnem egymillió járműtulajdonost kíván elérni a 14 városban.
A Volkswagen egyúttal fenntartásokat fogalmaz meg közleményében az idősebb dízelautóknak a német szövetségi kormány által javasolt utólagos műszaki átalakításával szemben. A közlemény kiemeli: minden ilyen utólagos műszaki beavatkozás alapvetően az átalakítást végző szolgáltató saját megoldásain múlik majd. Az utólagosan beszerelt berendezések a Volkswagen szerint mindenképpen megnövelik a jármű üzemanyag-fogyasztását és kényelmi hátrányokkal is járnak. Ahhoz, hogy az utólagosan beszerelt berendezések meggyőzzék hasznosságukról az ügyfeleket még hosszú utat kell megtenniük, hiszen egyelőre nem létezik tömeggyártásra érett megoldás, a készülékek hatósági engedélyezésének az időigényéről nem is beszélve – hívja fel a figyelmet a Volkswagen közleménye.
Azt szeretném már olvasni, hogy a magyar kormány ad 1,6 MFt-os támogatást nekünk. Nem tudom figyelembe vették-e a számításkor, hogy a diesel kipufogó gázában több a NO mint a benzinesben, de a gáz mennyisége 25-30%-al kevesebb, mint a benzinesé, ugyanolyan teljesítményű autóknál. Tehát lehetséges, hogy árnyékra vetődtünk?