A Deutsche Bahn (DB) kibővíti flottáját, és további 18 darab 7 kocsis ICE 4 motorvonatot és 50 további vontató kocsit (Power Car) rendelt a Siemens Mobility-től. Ezekkel az új vontatókocsikkal 50 darab, korábban 12 kocsis konfigurációban rendelt ICE 4 motorvonat kiterjeszthetővé válik 13 kocsis összeállításra is.
Az ICE 4 a lehető legnagyobb alkalmazkodóképesség elérését biztosító motorvonat-konstrukcióval rendelkezik. 24 különböző motorvonat-konfiguráció rendelhető meg öt kocsitípus alapján. Ennek a szabadon konfigurálható konstrukciónak az előfeltétele a vontatókocsi, amelyben az összes fő vontatási részegység és vontatási tápegység megtalálható a padlószint alatt. A vonatszerelvények összeállíthatók vontatókocsikból, egy szervizkocsiból, középkocsiból és két szélső kocsiból, valamint egy étkezőkocsiból. Egy 12 kocsis ICE 4 motorvonat meghajtását 6 vontatókocsi biztosítja, míg a 13 kocsis vonatban hét vontatókocsi található, a maximális sebességük pedig elérheti a 250 kilométer/órát. Vizsgálat alatt áll továbbá a csúcssebesség növelésének lehetősége is a jelenlegi 250 kilométer/óráról 265 kilométer/órára. Ez a tervezési koncepció lehetővé teszi a DB számára, hogy rugalmasan alakítsa szerelvényeit az utaskapacitás és az útvonal-topográfia változó igényeinek megfelelően.
Összességében a DB 1511 kocsit kap, amelyeket 50 darab 12 kocsis, 50 darab 23 kocsis és 37 darab 7 kocsis szerelvénnyé állíthat össze. A DB a fennmaradó két szélső kocsit tartalékban tartja. Az ICE 4 vonat egy kocsival meghosszabbítva körülbelül 374 méter hosszú, üléseinek száma összesen 918, amely 88 üléssel több, mint a 12 kocsis változatban. A kiterjesztett összeállításban 205 ülőhely található az első osztályon, 713 a másodosztályon és 22 hely pedig az étkezőkocsiban. A 12 és 13 kocsis vonatok Németországban, Ausztriában és Svájcban üzemelnek. A rövidebb, 7 kocsis vonatok a terv szerint Németországban és Ausztriában állnak szolgálatba.