Az európai gyártásból érkező Opel Mokka X szabadidő-autót ezúttal szentgotthárdi benzinmotorral teszteltük. Féltünk a fogyasztástól, de végül kellemesen csalódtunk.
A Zaragozában készülő Mokka X maradt kis gömböc, hátsója nem sokat változott, orra megkapta a most divatos Opel kinézetet, kettős hokibot alakú nappali menetfénye messziről felismerhetővé teszi. A világítás LED mátrix. A beltér barátságos, az új Opel Astrából ismerős, a bőrös, jó ergonómiájú ülések pompásan tartanak. Nagy képernyős navigáció tájékoztat, az információs és szórakoztató rendszere friss, hangrendszere kiválóan szól. Jól felszerelt modellben ülünk, van stop-startunk, tolatókameránk, ráfutásra figyelmeztetőnk, parkolóradarunk, táblafelismerőnk, automatikus fényszórónk, motoros üvegtető, tempomat, lejtmenetvezérlő, ergonomikus tervezésű AGR-ülés és ülésfűtés. Okostelefonunkkal zökkenőmentesen kapcsolódik a fedélzeti rendszer, akár tükrözhetjük is azt, a nyugalmunkat OnStar védőangyal szolgáltatás segíti. Csomagtartója 356 literes, a csomagtér padlója magasan van, ledöntött ülésekkel 1,37 köbméteres a raktér.
Magyar szívvel
Tesztautónkat szentgotthárdi egynégyes benzinmotor hajtotta. A közvetlen befecskendezésű 1,4-es ötezres percenkénti fordulattól adja le 152 lóerejét, míg a 240 newtonméteres csúcsnyomaték kétezres percenkénti fordulattól áll a rendelkezésünkre (ezzel a motorral az Opel jelenleg nem forgalmazza a Mokkát, helyette a 140 lovas 1,4-es turbót vihetjük haza). A hosszú áttételezésű hatfokozatú váltó és a kormányzás pontos, a 19 hüvelykes fekete kerekek nagyon látványosak.
Magasan ülünk, magabiztosan átlátjuk a forgalmat. Bár 4×4-es (elektromágneses kuplungos, azaz 50-50 százalékos arányban képes megosztani a vonóerőt), terepre csak korlátozottan ajánlott, szabad hasmagassága 143 milliméter) az erősen lelógó első lökhárító könnyedén fennakadhat, ha letérünk a járt útról. Visszafogott hasmagassága és méretes felnijei sem erdőbe valók, de kanyarban bátran bedönthetjük, az amúgy elég magas Mokkát. Komfortosra hangolt futóműve elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkaros.
Az Opel Mokka X 5,54 millió forintért elvihető 1,4 literes 120 lovas turbós benzines motorral, de tesztautónkért 8 millió forintot is elkérnek. Hogyan alakult a fogyasztás? Végül nem kellett hitelt felvenni a tankoláshoz, 7,2 literes átlagból kijöttünk 100 kilométerenként.
Kép és szöveg: Biró Csongor