A közúti teherforgalomban még hosszú ideig a dízelmotor marad a nehéz tehergépjárművek legelterjedtebb erőforrása a Bosch járműipari alkatrész beszállító vállalat prognózisa szerint.
Rolf Bulander, a Bosch haszongépjármű üzletágának vezetője a szeptember 20. és 27. között nyitva tartó hannoveri IAA Nutzfahrzeuge nemzetközi haszongépjármű ipari kiállítás és vásáron tartott tájékoztatójában elmondta: a Bosch becslése szerint 2025-ben a haszongépjárművek 80-90 százaléka lesz még dízelüzemű. 2030-ra viszont már minden negyedik haszongépjármű elektromos hajtású lesz, Kínában pedig egyenesen minden harmadik.
Mivel azonban a becslések szerint 2040-ig ötven százalékkal növekszik a közúti áruforgalom, a környezetre, a lakosságra és az utak állapotára való tekintettel mindenképpen növekednie kell az elektromos hajtás részarányának a járműflottában, valamint az autonóm módon közlekedő járművek szerepének a közúti teherforgalom lebonyolításában – tette hozzá.