A fejlesztés végső fázisába lépett a vadonatúj Porsche 911: a klasszikus sportautó-ikon nyolcadik generációja 2019 tavaszán lép piacra. A prototípusok tesztprogramja gőzerővel folyik a világ minden táján, a szakértők a végső hangolásokat végzik.
Az új sportautó számára ez rendkívül kemény próbatételt jelent: a prototípusok akár 85 Celsius fokos hőmérséklet-ingadozást eredményező klímazónák között dolgoznak, mindeközben pedig több, mint 4 kilométeres magasságkülönbségeket küzdenek le. Bizonyítaniuk kell a nagyvárosok dugóiban, míg a másik oldalon új körrekordokat igyekeznek felállítani a különböző versenypályákon. A teszt végén minden egyes rendszernek pontosan olyan megbízhatóan kell üzemelnie, mint a tesztprogram kezdetén.
A nyúzópróbák középpontjában a klasszikus Porsche-komponensek – mint például a futómű és a motor – állnak, amelyeknek az új generációs 911 esetében minden eddiginél szélesebb skálát kell lefedniük a kihegyezett teljesítmény és a hétköznapi használhatóság spektrumán. Ehhez jönnek a funkciós tesztek és a terhelési próbák a teljesen új műszereket és kijelzőket illetően. A maratoni próbatétel során különös figyelmet kapnak továbbá az új vezetőt támogató asszisztens rendszerek és a kibővített kapcsolódási lehetőségek: a Porsche Connect kezelését és funkcióit tekintve például nincs könnyű dolguk a fejlesztőknek és a tesztelőknek, a különféle országokban ugyanis eltérő szolgáltatásokkal működik a rendszer.
Az extrém éghajlati tesztekre többek között olyan forró helyszíneken kerül sor, mint a Közel-Keleten fekvő államokban vagy az Egyesült Államok Halálvölgyében, a Death Valley-ben; az akár 50 Celsius foknál is nagyobb hőségben a klímaberendezésnek, valamint a hőmenedzsmentnek kell tökéletesen helytállnia, de a belső tér elemeinek sem szabad a hőtágulás hatására alakot változtatniuk, az innen eredő utastéri zörgések ugyanis nem megengedettek. A finnországi, akár -35 fokos extrém hideg legalább ennyire kemény megpróbáltatást jelent az autók számára: itt olyan kulcsszavakat olvashatunk a tesztnaplóban, mint például a hidegindítás, a fűtés/klimatizálás, a trakció, a kezelhetőség, a fékrendszer viselkedése, valamint a menetdinamikai szabályozórendszerek reakcióinak gyorsasága. Az európai sarkkör kanyargós, kihívásokkal teli útjai optimális körülményeket biztosítanak egy sportautó teszteléséhez. A tesztprogram magában foglalja a kínai nyúzópróbát is, ahol a jellegzetes helyi közlekedési struktúrán kívül a legnagyobb kihívást az igencsak eltérő minőségű üzemanyagok jelentik, márpedig ilyen körülmények között is üzembiztosnak kell lennie az új 911-esnek.
Németországban a tradícióknak megfelelően a Nürburgring a Porsche tesztprogram egyik legfontosabb része: itt aztán kőkemény kiképzést kap a motor, a váltó, a fékrendszer, valamint a futómű. Olaszországban a nardói csúcssebességű pálya jelent komoly kihívást, ahol nem csak az autók végsebességét tesztelik, hanem mindeközben óriási terhelésnek van kitéve a hűtőrendszer, valamint kiválóan lehet vizsgálni a nagy sebességű stabilitást. A tengerszint alatt 90 méterrel fekvő amerikai Halálvölgyben (Death Valley) érik el a kísérleti járművek nyúzópróbájuk legalacsonyabb pontját, míg a legmagasabb helyszín a tengerszint felett mintegy 4300 méteren lévő Mount Evans Coloradóban, ahol az oxigénszegény levegő jelentősen megdolgoztatja a biturbo-feltöltést, valamint az üzemanyagrendszert. A próbasorozat végére összességében nem kevesebb, mint 3 millió kilométert abszolválnak a tesztautók.