Több mint egymillió lakosával a San Francisco-öböl déli partján, a Szilícium-völgyben fekvő San José a harmadik legnagyobb város az Amerikai Egyesült Államok Kalifornia tagállamában. A tervek szerint a nagyváros 2019 második felében a Daimler és a Bosch által a közelmúltban bejelentett alkalmazásalapú, teljes mértékben automatizált és vezető nélküli személyszállítási szolgáltatás első kísérleti városává válik.
A három érintett fél erről írt alá szándéknyilatkozatot. A Bosch és a Daimler az önvezető Mercedes-Benz S-osztály személyautókkal nyújtott szolgáltatását kiválasztott felhasználóknak kínálja fel. A tesztterület a San Carlos út, illetve a Stevens Creek sugárút, azaz a városközpont és Nyugat-San José városrész közötti fő közlekedési folyosó mentén fekszik. A következő két évtizedre várt 40 százalékos népességnövekedéssel a nagyvárosra és környékére egyre növekvő kihívások várnak, a közlekedés területén is. Ezenkívül San José is felkészül az utcáin közlekedő önvezető járművek jelentette jövőre.
Az új személyszállítási szolgáltatás Daimler Mobility Services által üzemeltetett alkalmazása megmutatja, miként működhetnek együtt intelligens módon az olyan különböző mobilitási szolgáltatások, mint a járműmegosztás (car2go), a személyszállítási szolgáltatások (mytaxi) és a multimodális platformok (moovel). A tesztüzem információkat biztosít majd arról, miként illeszthetők be a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli járművek egy multimodális közlekedési hálózatba. A digitális kísérleti projekt során a felhasználó egy meghatározott felvevőhelyen beszállhat egy biztonsági járművezető által felügyelt, önvezető autóba, amely automatikusan elviszi őt úti céljához.
A Bosch és a Daimler együttműködése két régióban történik: Stuttgart város térségében Németországban, valamint a Szílicium-völgyben, a San Francisco és San José között fekvő Sunnyvale környékén az Amerikai Egyesült Államokban. Mindkét helyen egymás melletti asztaloknál dolgoznak a két vállalat munkatársai. Így a szakterületeken átívelő módon is gyorsan tudnak információt cserélni, és ez a megoldás rövid döntési útvonalakat biztosít. Egyúttal a munkavállalók hozzáférnek az anyavállalatukban dolgozó kollégáik tapasztalataihoz és teljes tudásanyagához is.
A Bosch és a Daimler együttműködésének célja a teljes mértékben automatizált és vezető nélküli önvezető rendszerhez (SAE 4. / 5. szint) szükséges koncepciók és algoritmusok közös kifejlesztése. A Daimler feladata az önvezető rendszer járműbe való integrációja. A vállalat ehhez rendelkezésre bocsátja a szükséges kísérleti járműveket, vizsgálóberendezéseket és tesztflottákat. A Bosch felel a fejlesztés során specifikálandó komponensekért – az érzékelőkért, a működtető- és a szabályzóegységekért. Tesztcélokra a Daimler és a Bosch a laborjait és vizsgálóállomásait, valamint a németországi tesztpályáit használja majd. A Mercedes-Benz már 2014 óta tesztel automatizált járműveket a kaliforniai Sunnyvale régióban, miután megszerezte az önvezető járművek teszteléséhez szükséges engedélyeket a California Department of Motor Vehicles hivataltól (a szövetségi állam járművek forgalomba helyezésével és a járművezetői engedélyekkel foglalkozó szerve). A vállalat hasonló engedéllyel bír 2016 óta a stuttgarti nagytérségre is. A Bosch a világ első autóipari beszállítójaként már 2013 elején közúton tesztelte – a SAE 3. szintjét teljesítő – önvezető rendszerét Németországban és Amerikai Egyesült Államokban.