Texasi tesztpályáján a Continental vezető nélküli autóval teszteli legújabb gumiabroncsait.
A cél az, hogy a Continental személy- és könnyű teherautó-gumiabroncsainak vizsgálati módszereit az önvezető technológiák révén tovább tökéletesítsék. A tesztben szereplő járművet a Continental által fejlesztett, automatizált rendszer irányítja, amelyet autópályákra fejlesztettek ki. A tesztjárművet egy műholdas navigációs rendszer vezérli. A kamerákkal és radarérzékelőkkel felszerelt autó azonnal képes reagálni az emberekre, állatokra vagy más váratlan tárgyakra a pályán, még vezető nélkül is. Az uvaldei fejlesztőcsopor ezzel járul hozzá ahhoz, hogy a Continental Vision Zero stratégiája valósággá váljon, azaz megszűnjenek a balesetek az utakon.
A gumiabroncsgyártás egyik kihívást jelentő feladata a minőségi gumitesztek elvégzése. Az újonnan kifejlesztett gumi vegyületeket és abroncsmodelleket valós életkörülmények között kell tesztelni, bemutatva például, hogy mennyire jól működnek a különböző burkolatokon. Az automatizált jármű lehetővé teszi a folyamatok pontos reprodukálását, azaz minden gumiabroncsot pontosan ugyanazokat a feltételekkel tesztelnek.
Az eredmények jelentősen javuló összehasonlíthatóságán túl az automatizált járművekkel végzett gumiabroncs-teszt csökkenti a vizsgálati pályák karbantartási igényét. Mivel a járművet egy olyan útvonalon használják, amely mindössze néhány centiméterenként változik, a vizsgálati pálya kevésbé kopik, így jelentősen kevesebb karbantartást igényel.