Csehországban tavaly 261 437 új személyautót adtak el, 3,7 százalékkal kevesebbet, mint 2017-ben – közölte a cseh autóipari szövetség.
A várakozásokkal ellentétben nem sikerült túlszárnyalni a 2017-es év rekordját, amikor 271 595 új autó kelt el. Legutóbb 2013-ban csökkent az eladott új személykocsik száma. A cseh autóipari szövetség szerint a visszaesést főleg az okozta, hogy a gépkocsimotorok károsanyag-kibocsátásának meghatározására bevezetett új teszteljárás (WLTP) miatt számos modell az év második felében gyakorlatilag elérhetetlenné vált a piacon. Decemberben például 27 százalékkal kevesebb személyautót adtak el, mint egy évvel korábban.
A PwC tanácsadó cég előrejelzése szerint a WLTP tesztek bevezetése az idei piaci helyzet alakulását is befolyásolni fogja. Piaci előrejelzések szerint az idén 265 000 új személyutó eladása várható Csehországban.
Tavaly változatlanul a hazai Skoda márka volt a legnépszerűbb. A Skoda 84 172 autót adott el, 34 autóval többet, mint 2017-ben, ezzel megőrizte piacvezető pozícióját, 30,7 százalékról 32,2 százalékra növelve részesedését. A második helyen a német Volkswagen áll 28 358 eladott kocsival, ami éves szinten 9,6 százalékos visszaesés. A harmadik a koreai Hyundai 20 476 eladott autóval, ami 4,4 százalékos csökkenés az előző évhez képest. A legkeresettebb modell a Skoda Octavia, amelyből 25 834 kelt el, ezt a Fabia (21 080) és a Rapid (14 353) Skoda-modellek követik. A negyedik pozíció a Hyundai i30 modellé, míg az ötödiken a Skoda Superb luxusautó végzett.