A nemzetközi átlagot is meghaladó, 30 százalékos növekedést ért el tavaly a Hungexpo Zrt., bevétele 7,9 milliárd forint volt az előző évi 6,1 milliárd forint után – írta a Világgazdaság.
A cég tavaly három új, saját fejlesztésű kiállítást, egy lakberendezésit, egy egészségiparit és egy szépségiparit indított útjára – mondta a lapnak Szántó Gabriella, a társaság marketing- és kommunikációs igazgatója. Hozzátette: a sikeresen debütáló rendezvények is jelzik, hogy a nagy közönségvásárokat leváltották az egyre népszerűbb speciális szakkiállítások. A Hungexpo gyakorlatilag telt házzal üzemel, a területén tartott kiállításokat, konferenciákat, céges partikat tavaly több mint 450 ezren keresték fel, a rendezvényeken háromezer cég állított ki.
A kereskedelmi szakkiállítások világszerte 700 ezer embert foglalkoztatnak, évente 4,4 millió kiállítót és 260 millió látogatót mozgatnak meg, és évről évre növekvő eredményekről számolnak be. Szakmai tanulmányok az iparágon belül átlag feletti növekedést prognosztizálnak az ázsiai és a kelet-közép-európai térségben – írta a Világgazdaság.