Globális szövetségre lépett a Volkswagen AG és a Ford Motor Company. A szövetség a két globális járműgyártó erősségeit hasznosítja a versenyképesség javítása, az innováció és a vásárlók még jobb kiszolgálása érdekében. A szövetségnek nem képezi részét a két vállalat közti kereszttulajdonlás.
A vállalatok első közös programja közepes méretű pickupok gyártása lesz a globális piacra. Ez a tervek szerint 2022-ben kezdődik, majd áruszállító haszongépjárművekkel folytatódik az európai piacon. Az áruszállítókra és pickupokra vonatkozó megállapodások célja a sorozatnagyság növelése és mindkét vállalat hatékonyságának javítása 2023-tól.
Emellett a Volkswagen és a Ford elkötelezett amellett is, hogy feltárják az együttműködési lehetőségeket az elektromos járművek, önvezető járművek és mobilitási szolgáltatások területén. Az együttműködésről Jim Hackett a Ford Motor Company elnök vezérigazgatója, és Herbert Diess, a Volkswagen AG elnök vezérigazgatója tartott sajtótájékoztatót a Detroiti Autószalonon.
A Ford és a Volkswagen egyaránt sikeres haszonjármű és pickup üzletágat működtet világszerte, olyan népszerű típusokkal, mint a Ford Transit modellcsalád és a Ranger, illetve a Volkswagen Transporter, a Caddy és az Amarok.
A két vállalat együttes kishaszongépjármű-értékesítése mintegy 1,2 millió darabot tett ki 2018-ban világszerte, ami az iparág legnagyobb volumenű együttműködését jelentheti a gyártási darabszámok terén.
A várakozások szerint a következő öt évben mind a közepes méretű pickupok, mind pedig az kishaszonjárművek iránti globális kereslet növekedni fog. Ez a szövetség lehetővé teszi a vállalatok számára a fejlesztési költségek megosztását, gyártási kapacitásaik jobb kihasználását, termékeik képességeinek és versenyképességének javítását és a költséghatékonyabb gyártást, miközben a járművek továbbra is megőrzik az adott márkára jellemző karakterüket.
A szövetség keretében a Ford tervezi majd mindkét vállalat közepes méretű pickup modelljeit, amelyek várhatóan már 2022-ben megjelenhetnek a piacon. A tervek szerint a Ford tervezi az európai piacra szánt nagyobb áruszállítókat, a Volkswagen feladata pedig egy városi kisáruszállító modell kifejlesztése és gyártása lesz.