Horvátországban tavaly 60 ezer 041 új személygépkocsit adtak el, ami 18,3 százalékkal több, mint 2017-ben volt – közölte a Promocija Plus intézet a horvát belügyminisztérium adataira hivatkozva.
Csak decemberben 2412 új autót értékesítettek, 12,4 százalékkal többet, mint az azt megelőző év ugyanezen időszakában. Az adatok szerint továbbra is a Volkswagen márka a piacvezető 14,9 százalékos részesedésével. Ezt követi a Renault 9,7, a Skoda 8,8, az Opel 8,7 és a Suzuki 6,3 százalékkal. A legkeresettebb modell a Skoda Octavia, ebből 2981-et adtak el tavaly, majd a Renault Clio következik 2599, a Volkswagen Golf 2193, a Volkswagen Polo 2162 és Suzuki Vitara 1720 darabos értékesítéssel. A horvát állampolgárok emellett 1804 új Audit, 1487 BMW-t, 1216 Mercedest és 85 Porschét vettek. Az egzotikus márkák közül három Maserati, egy-egy Ferrari, Lotus és Rolls-Royce is gazdára talált. Az eladott gépjárművek 54,9 százaléka benzines, 42,7 százalékuk dízel, míg az elektromos és hibrid autók iránti kereslet elenyésző.