Eladáscsökkenéssel kezdte az évet a Daimler AG járműipari konszern.
Mercedes-Benz márkájú autót 180 ezret értékesített világszerte, 6,7 százalékkal kevesebbet, mint 2018 januárjában. A Mercedes-Benz azonban az előző évinél kisebb eladásaival is története második legjobb januárját tudhatja maga mögött. A Mercedes-Benz márkával a prémium személygépkocsi kategóriában versenyző Daimler eladásai Észak-Amerikában, Európában, ezen belül is hazai piacán, Németországban csökkentek a legnagyobb mértékben. A Daimler eladásai Ázsiában is csökkentek, legnagyobb nemzeti piacán, Kínában viszont 4,8 százalékkal emelkedtek.
A konszern kisautó márkája, a Smart eladásai tíz százalékkal 8300-ra estek januárban. A Daimler összes márkájából 6,8 százalékkal értékesített kevesebbet az idén januárban, mint 2018 első hónapjában. “Az elmúlt hónapot az erős egy évvel korábbi adat szorította le, de ez a nagy jelentőségű modellváltások miatt meg is felel a várakozásainknak” – kommentálta a januári értékesítési adatokat Britta Seeger, a Daimler értékesítési igazgatója. Az első negyedévben futnak ki a Mercedes B-osztályú és CLA modelljei, valamint a SUV kategóriában a GLE modell.
“Kihívásokkal terhelt év lesz 2019 az egész járműipari ágazat számára. Új modelljeivel azonban a Mercedes-Benz az év második felében magasabb fokozatba kapcsol és eladásai mérsékelt növekedésével zárja majd az évet” – jelezte az értékesítési igazgató.