A Skoda felkészíti magát és környezetét az elektromos mobilitás követelményeinek teljesítésére. 2018-ban a cseh autógyártó 3,4 millió eurót fordított a Mladá Boleslav-i központ belső elektromos infrastruktúrájának bővítésére. A vállalat több, mint 300 belső töltőpontján hajtott végre átfogó teszteket a töltési infrastruktúra és a töltési idő további optimalizálása érdekében. Ezzel a Škoda megteremtette az alapokat a márka elektromos járműveinek 2019-ben induló bevezetéséhez.
Michael Oeljeklaus, a Škoda igazgatótanácsának a termelés és logisztika területéért felelős tagja így nyilatkozott: „Az elektromos mobilitásra készülünk teljes erőbedobással. Az elmúlt egy évben a Mladá Boleslav-i üzemünk területén telepített 300 töltőállomásunkon végeztünk teljeskörű teszteket. Jelenleg az ezekből nyert tapasztalatok és következtetések összegzése történik, hogy tovább bővíthessük a töltési infrastruktúrát az üzem területén kívül is. Ezeket a feladatokat pedig a Ško-Energo vállalattal együttműködésben valósítjuk meg.”
A műszaki fejlesztés, a minőségbiztosítás, az értékesítés és a termelés területéért felelős részlegek már nekiláttak, hogy próbára tegyék a Škoda Mladá Boleslav-i üzemében található töltési infrastruktúrát. A tavalyi évben a gyártó összesen közel 3,4 millió eurót fordított ennek bővítésére. Ebből 1,65 millió euró a villamosenergia-hálózat korszerűsítését és bővítését célozta, további 1,75 millió eurót pedig a Škoda költött a 300 töltőpont felállítására. Ez több, mint 220 váltóáramú (AC) és több, mint 80 modern egyenáramú (DC) töltőállomásnak felel meg.
Az elkövetkező néhány évben a Škoda terveiben szerepel a töltési infrastruktúra kiterjesztése az üzem kapuin túlra. A Ško-Energo energiaszolgáltatóval – aki már több, mint 20 éve a Škoda energiaszolgáltató partnere- és a helyi hatóságokkal történő együttműködés segít a cseh autógyártó számára, hogy felkészítse Mladá Boleslavot az elektromos mobilitás kihívásaira és elindítsa az okos várossá válás útján.
2019-ben a Škoda piacra dobja első elektromos hajtású modelljeit. Elsőként a hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtásrendszerrel szerelt Superb érkezik, őt követi majd a Citigo tisztán elektromos változata. A Vision E tanulmány sorozatgyártásba kerülő változata 2020-ban mutatkozik majd be. A következő 4 évben a Škoda két milliárd eurót fordít az elektromos járművek és az új mobilitási szolgáltatások fejlesztésére a „Stratégia 2025” program keretében. Ez lesz a cég történetének eddigi legnagyobb beruházási programja.