Eredményes évet zárt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft., amely megszerzett minősítéseinek köszönhetően közvetlen gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen-csoportnak és a Mercedesnek is. Fejlesztései eredményeként a vállalat tavaly már mintegy 5 millió darab abroncsot gyártott. Célja az, hogy termelési volumenének akár 40 százalékát is közvetlenül a hazai és nemzetközi autógyáraknak értékesítse.
A digitalizáció és a hatékonyságnövelés jegyében telt a Bridgestone Tatabánya Termelő Kft. tavalyi éve. Az abroncsgyártó befejezte a mesterséges intelligencia alapú, digitális abroncsgyártó gépeinek telepítését a 2017-ben, 85 milliárd forintos beruházással átadott második gyáregységében. Ennek köszönhetően 3,6 millióról 5 millió darab abroncsra növelte éves termelését.
A folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhető, hogy az abroncsgyártó sikerrel felelt meg több nagy autógyártó auditján, és gyári beszállítója lett a BMW-nek, az Audinak, a Volkswagen-csoportnak és a Mercedesnek, beszállítói minősítése pedig további gyártóknál is folyamatban van.
Ennek eredményeként a tatabányai Bridgestone immár sokféle autómodellhez gyárt és szállít abroncsokat eredeti gyári szerelésként. Ezek között megtalálhatók például az Audi Q3, a Seat Leon, a BMW X1, a Mini Countryman, valamint a BMW 2 Active Tourer és a végéhez közeledik a Mercedes Benz C-osztály modellekre szánt abroncsok fejlesztése is.
A Bridgestone Tatabánya tavaly, következő nagyberuházása első ütemeként, 9,2 milliárd forintos befektetéssel egy új, 10 ezer négyzetméteres raktárt épített, amellyel 600 ezer abroncsra növelte raktárkapacitását. A bővítés részeként elkészült a cég oktató- és látogatóközpontja is.
A vállalat tavaly kétszáz fővel 1200-ra növelte a dolgozói létszámát. A cég célja, hogy 2020-ban már 7,2 millió abroncsot gyártson, amelynek eléréséhez 2019-ben további kapacitásbővítést hajt végre, amivel napi termelése 2300 abronccsal nő. A vállalat ehhez új gépeket telepít és további munkatársakat is felvesz.
A Bridgestone Tatabánya beszállítói hálózatát mintegy 750, döntő részben magyar kis- és középvállalat alkotja, amelyektől a cég tavaly 4,6 milliárd forint értékben vásárolt árukat és szolgáltatásokat.