A Genfi Autószalon mutatta be az Audi azt a 4,59 méteres Q4 e-tron tanulmány, amelyet tengelyenként egy-egy villanymotor mozgat, rendszerének összteljesítménye 225 kW.
A tanulmánynak 6,3 másodpercre van szüksége, hogy állóhelyzetből elérje a 100 kilométer/óra sebességet. Legnagyobb sebessége elektronikusan korlátozott, 180 kilométer/óra. Nagyméretű, összesen 82 kilowattóra kapacitású akkumulátorcsomagja szinte a teljes helyet kitölti a padlótér alatt, a két tengely között. Elméleti hatótávja eléri a 450 kilométer, ami elfogadható mérték a kategóriában. Méreteivel az Audi Q4 e-tron tanulmány a kompakt kategória felső harmadához tartozik, így az elektromos szabadidő-autó igazán agilis és sokoldalú modellként alkalmas városi közlekedésre is. Az autó belső tere és 2,77 méteres tengelytávja legalább egy kategóriával feljebb pozícionálja a tanulmányt. Nincs váltóalagút, ami a rendelkezésre álló teret korlátozná, így a Q4 e-tron tágas utasteret és kényelmet kínál.
A fenntarthatóságban is jeleskedik a kocsi, és nem csupán az elektromos hajtásrendszer tekintetében, a padló borítása ugyanis újrahasznosított anyagból készült. A krómozott fém dekorkeretek helyett a felületek borítását többrétegű festéssel oldották meg. Két szempontból is fenntartható innovációs megoldás a karosszéria solar sky elnevezésű fényezése, amelynek kék árnyalata a rávetülő fény szögétől függően változtatja színét. A kifejezetten az Audi Q4 e-tron tanulmányhoz készült festéket környezetbarát módon állítják elő, emellett pedig hatékonyan tükrözi a napfény rövidhullámú, az infravörös tartományhoz közeli sugarait. Ez jelentősen csökkenti a karosszéria felületének és a beltérnek a felmelegedését, amely a bent helyet foglalók kényelme és jóléte mellett egyúttal a légkondicionáló berendezés energiaigényét is csökkenti. Így a forróbb napokon nincs szükség olyan intenzív hűtésre az autóban. Ez pedig ismételten a hatótávolság javára szolgál, illetve javítja a Q4 e-tron globális szén-dioxid mérlegét is.
Húúúú ez már igen.