A japán hivatalos szervek bejelentették, hogy a Toyota együttműködik a Japán Űrügynökséggel (Japan Aerospace Exploration Agency – JAXA) egy tervezett Holdra szállásban. A Toyota egy holdjáró fejlesztésével járul hozzá a küldetés sikeréhez. Ez lesz a japán autóipari óriás első teljesen önálló szerepvállalása az űrkutatásban azt követően, hogy a vállalat részt vett egy, a Nemzetközi Űrállomásra küldött, kisméretű robot kifejlesztésében.
A JAXA és a Toyota az űrügynökség által szervezett tokiói szimpóziumon ismertetik részletesen a küldetést. A Toyota megerősítette a hírt, hogy közös projektre készül a JAXA ügynökséggel „egy mobilitási és űrkísérletben”, de ennél többet egyelőre nem árult el a vállalat. A Jiji Press hírügynökség értesülései szerint az autóipari óriás egy „mobilitási módszer” kidolgozására készül, ami alkalmas lehet a Hold felszínén történő mozgásra – azaz gyakorlatilag egy holdjáróról lehet szó, arról azonban, hogy ez a jármű gurulva, esetleg repülve közlekedik majd, netalán mindkét funkcióra képes lesz, egyelőre nincs hír. A küldetés fontos mozgató rugója, hogy a Hold iránt újra feltámadt a nemzetközi érdeklődés; az égitestet sokan „a Föld nyolcadik kontinensének” tartják, amelynek felszínére éppen 50 évvel ezelőtt léptek először amerikai űrhajósok.
A NASA azt tervezi, hogy mielőtt újra emberi láb érintené a Hold talaját, egy ember nélküli járművet küldenek oda, legkésőbb 2024-ig. Japán 2017-ben jelentette be tervét, hogy 2030 körül embert küld a Holdra, és a jelek szerint ebben nagyban számít a világ leginnovatívabb autógyártójának tartott, önmagára pedig egyre inkább a jövő mobilitási szolgáltatójaként tekintő Toyotára.
Eddig mindössze Oroszországnak, az USA-nak és Kínának sikerült legyőznie a 384.000 kilométeres távolságot, és űrjárművel landolnia a Holdon. A múlt hónapban Izrael is útnak indított egy űrjárművet, hogy csatlakozzon ezekhez az országokhoz, a jelek szerint pedig hamarosan a világ technológiai vezetőjének tartott Japán is igyekszik a szűk klub részese lenni.