Az amerikai szövetségi repülésügyi hatóság (FAA) bejelentette, hogy módosításokat írt elő a Boeing repülőgépgyártó cégnek az Etiópiában balesetet szenvedett repülőgép típusára, de nem állítja le e gépek repülését.
A módosítások a Boeing 737 MAX 8 és a 737 MAX 9 típusú repülőgépeket érintik. E repülőgépek ellenőrző rendszerén kell módosításokat végrehajtani legkésőbb áprilisig. A Boeingnek frissítenie kell az ilyen típusú repülőgépeket vezető pilótái jelenleg forgalomban lévő kiképző könyveit is. Etiópiában szenvedett a felszállás utáni pillanatokban végzetes balesetet az Ethiopian Airlines egyik 737 MAX 8-as típusú gépe, fedélzetén 149 utassal és nyolcfős személyzettel. Ugyanez a modell zuhant a tengerbe tavaly októberben Indonézia partjainál is, szintén nem sokkal a felszállás után. A Lion Air indonéz légitársaság katasztrófájának 189 halálos áldozata volt.
Repülési szakemberek szerint igen ritka, hogy egy új repülőgép-modell rövid időn belül kétszer is kudarcot valljon. Indonézia és Kína átmenetileg kivonta a forgalomból a Boeing e két új modelljét, és a Cayman Airways karibi légitársaság is bejelentette, hogy e típusokból egyelőre egyetlen gép sem szállhat fel.
Közben felfüggesztette az összes Boeing 737 MAX-8 és MAX-9-es üzemelést a kontinensen az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA). Az unió légiközlekedési szerve határozatlan időre kitiltotta a tagországok légterében a Boeing MAX típusokat, emellett a harmadik országbeli üzemeltetők nem repülhetnek át az unió légterén a típussal. Az EASA rendelete azonban minden tagország, így Magyarország számára is kötelező érvényű. A légitársaságok közül a Norwegian 18-at, a holland TUI 15-öt, a Turkish Airlines 7-et, a lengyel LOT 5-öt, az izlandi Icelandair pedig 3-at üzemeltet Európában a típusból.