A Volkswagen-csoport a 2018-as üzleti évben is széleskörű tevékenységéből, valamint márkái és pénzügyi szolgáltatásai továbbra is stabil teljesítményéből profitálhatott. Amint Herbert Diess, a Volkswagen AG igazgatótanácsának elnöke kiemelte: „2018 sikeres évnek bizonyult a Volkswagen-csoport számára. Erős ellenszélben is jól teljesítettünk, amihez a vállalatcsoport minden márkája intenzív munkával járult hozzá. Feladatunk most tovább növelni erőfeszítéseinket, fokozni tempónkat és eltökélten folytatni a megkezdett átalakulást.”
A Volkswagen személyautók folytatta termékoffenzíváját, miközben forgalma 6,8 százalékkal 84,6 milliárd euróra bővült, működési eredménye pedig a különleges hatások nélkül 3,2 (3,3) milliárd euróra adódott. Egyaránt pozitív hatást fejtettek ki a növekvő járműértékesítés és tovább javuló termékköltségek, míg az egyebek mellett a környezetvédelmi bónuszokból, a devizaárfolyam-hatásokból, illetve – különösen az elektromos modelloffenzíva végrehajtása keretében – az új termékek előzetes ráfordításaiból adódó, megemelkedett értékesítési költségek megterhelték az eredményt. Mindemellett jelentős kihívások adódtak a WLTP-teszteljárás bevezetéséből is. A működési nyereségarány a különleges hatások nélkül 3,8 (4,2) százalékra adódott, a dízel-témakörből pedig mínusz 1,9 (mínusz 2,8) milliárd euró különleges hatás származott.
Az Audi forgalma nehéz piaci környezetben 59,2 (59,8) milliárd eurót tett ki a 2018-as üzleti év során. A különleges hatások nélküli működési eredmény 4,7 (5,1) milliárd euróra adódott. A kedvezőbb modellek szerinti megoszlás, a pozitív devizaárfolyam-hatások és a termékköltség-optimalizáció nem tudták kiegyenlíteni az elsősorban a WLTP terhelő hatásait tükröző csökkenő járműeladásokat és magasabb értékesítési költségeket, valamint a jelentős beruházási volumen következtében megnövekedett amortizáció és leírások hatásait. Az Audi különleges hatások nélküli működési nyereségaránya 7,9 (8,5) százalékra adódott, a dízel-témakörből pedig mínusz 1,2 (mínusz 0,4) milliárd euró különleges hatás származott. Az Audi pénzügyi mutatói a Lamborghini és a Ducati márkák megfelelő értékeit is tartalmazzák.
A Škoda az elmúlt üzleti év során elért 17,3 milliárd eurós forgalma 4,4 százalékkal alakult a megelőző évi felett, míg működési eredménye 14,6 százalékkal 1,4 milliárd euróra csökkent. A visszaesés elsősorban a negatív devizaárfolyam-hatások, a WLTP okozta terhelések, a megemelkedett személyügyi költségek és az új termékek magasabb előzetes kiadásainak eredménye. Az értékesítés növekedése, a termékköltség-optimalizáció és a kedvezőbb árszint-pozícionálás ezzel szemben pozitív hatást fejtett ki. A működési nyereségarány a megelőző évi 9,7 százalékról 8,0 százalékra csökkent.
A Seat folytatta fejlődését a 2018-as üzleti év során. Forgalma 10,2 milliárd euróra emelkedve 3,1 százalékkal múlta felül a megelőző év rekordértékét, de 254 (191) millió euróra bővült működési eredménye is új csúcsérték. A költségnövekedés és a devizaárfolyam-hatások terheléseit bőven kiegyenlítette a nagyobb termékvolumen és kedvezőbb modellek szerinti megoszlás. A SEAT működési nyereségaránya 2,5 (1,9) százalékra javult.
A Bentley 1,5 milliárd euró forgalmat produkált az elmúlt üzleti év során, 16,0 százalékkal maradva el a megelőző évi értéktől, működési nyeresége pedig mínusz 288 (55) millió euróra esett vissza. Terhelő hatást fejtettek ki mindenekelőtt az új Continental GT bevezetésének késése és a nyugdíjalap átszervezése, valamint a devizaárfolyam-hatások, a működési nyereségarány mínusz 18,6 (3,0) százalékra esett vissza.
A Porsche ismét nagyon sikeresen zárta az üzleti évet, a Porsche Automobile forgalma 9,2 százalékkal 23,7 milliárd euróra emelkedett, működési eredménye pedig a megelőző évhez képest 2,7 százalékkal 4,1 milliárd euróra bővült. A növekedés elsősorban a megemelkedett volumen, a kedvező modellmix eredménye, miközben – főként az elektromos mobilitás és a digitalizáció kapcsán – a magasabb kutatási és fejlesztési költségek ellentétes hatást fejtettek ki. A márka működési nyereségaránya 2018-ban 17,4 (18,5) százalékra adódott.
A Volkswagen haszonjárművek forgalma 11,9 milliárd euróra adódott az elmúlt üzleti év során, ami a megelőző év szintjének felel meg. A kedvező modellek szerinti megoszlás és az anyagköltség-optimalizáció ellenére a működési eredmény – mindenekelőtt az új termékek megnövekedett előzetes kiadásai, a negatív devizaárfolyam-hatások és a WLTP-kihívások következtében – 780 (853) millió euróra esett vissza, a működési nyereségarány pedig ennek megfelelően 6,6 (7,2) százalékra adódott.
A Scania 13,4 (12,8) milliárd euróra növelte forgalmát a 2018-as üzleti év során. A márka működési eredménye 4,4 százalékkal 1,3 milliárd euróra emelkedett, ami mindenekelőtt a nagyobb volumen, a kedvező modellmix és a pozitív devizaárfolyam-hatások, valamint a pénzügyi szolgáltatási üzletág tevékenységének eredménye. A költségnövekedés ezzel szemben negatív hatást fejtett ki. A működési nyereségarány a megelőző évhez viszonyítva változatlanul 10,1 százalékot tett ki.
Az MAN haszonjárművek forgalma a nagyobb volumen révén 9,2 százalékkal 12,1 milliárd euróra bővült a 2018-as üzleti év során, míg a működési eredmény az indiai átszervezésekkel kapcsolatos ráfordítások következtében 332 (362) millió euróra esett vissza. A működési nyereségarány 2,7 (3,3) százalékra adódott.
A power engineering piaci szegmensben az MAN forgalma 3,6 (3,3) milliárd euróra nőtt, míg működési eredménye a megelőző évhez hasonlóan 193 millió eurót tett ki. A pozitív volumenhatásokkal a kedvezőtlen termékek szerinti megoszlás állt szemben, a működési nyereségarány 5,3 (5,9) százalékon alakult.
A Volkswagen pénzügyi szolgáltatások az elmúlt üzleti év során 32,8 milliárd euró forgalmat bonyolított, 2,9 százalékkal többet, mint a megelőző év során. Legfőképpen az üzleti tevékenység bővülése következtében a működési eredmény 6,2 százalékkal új rekordértékként 2,6 milliárd euróra nőtt.