A Volkswagen-csoport megnyitja más gyártók számára is az elmúlt években kifejlesztett modular electric toolkit (MEB) platformot. A cél az e-mobilitás költségeinek jelentős csökkentése az MEB lehető legszélesebb körű bevezetésével és a kapcsolódó méretgazdaságosság révén a jövőben lehetővé tenni az egyéni mobilitáshoz való széles körű hozzáférést.
A Volkswagen-csoport első körben mintegy 15 millió tiszta elektromos járművet tervez az MEB felhasználásával. A németországi aacheni székhelyű e.Go Mobile AG lesz az első külső partner, mely az elektromos platformot a Volkswagen modellválasztékán kívüli további elektromos járművek gyártásához használja. Egy a platformra épülő jármű tervei már el is készültek. A Volkswagen a Genfi Autószalonon az ID. Buggy-val mutatta be a MEB variálhatóságát még kis sorozatszám esetén is.
Herbert Diess, a Volkswagen AG vezérigazgatója elmondta: „A modular transverse toolkit bizonyította, hogy platformszakértők vagyunk. Több mint 100 millió járművünk alapul az adott platformra. Az MEB platform segítségével ezt a sikeres koncepciót most áthelyezzük az elektromos korszakra, és ezt más autógyártóknak is megnyitjuk. Az MEB az e-mobilitás szabványává válhat. Az MEB segítségével az egyéni mobilitás a szén-dioxid-semleges, biztonságos, és kényelmes lehet, valamint a lehető legtöbb ember számára válik elérhetővé. Az MEB még az olyan emocionális, kis sorozatú járművek költséghatékony gyártását is lehetővé teszi, mint az ID. Buggy. Örömömre szolgál, hogy az e.Go lett az első partner, aki elektromos platformunkat egy közösen meghatározott járműprojekt alapjaként használja. ”
A Volkswagen számára a 2019-es év kulcsfontosságú az elektromos offenzívában, és az elkövetkező években a vállalat tovább fokozza a tempót. Genfben a Volkswagen csoport számos elektromos járművet és tanulmányt mutat be, mint például az Audi e-tron GT, a Škoda Vision iV, a Seat Urban Car vagy az ID. Buggy, melyek a következő években már az ügyfelek számára is elérhetőek lesznek.
A Volkswagen 2023-ig közel 44 milliárd eurót fektet be az elektrifikációra, digitalizálásra, mobilitási szolgáltatásokra és autonóm vezetésre, amelyből 30 milliárd eurót kizárólag e-mobilitásra szánnak. Az elektromos járművek 2025-ig várhatóan a modellportfólió mintegy negyedét teszik majd ki.