456 kW (620 LE) teljesítményű győri V10 erőforrás, bronzszínű részletek kívül és belül és korlátozott darabszám: az Audi tízhengeres motorjának sikertörténetét ünnepli az Audi R8 V10 Decennium névre hallgató jubileumi modelljével. A 222 darabos limitált sorozatú jubileumi modell megjelenése egybeesik az új Audi R8 értékesítésének indulásával.
Az Audi R8 V10 Decennium már a külső megjelenés alapján egyértelműen felismerhető. A különleges modell kupé kivitelben érhető el, fényezése pedig matt hatású, exkluzív Daytona szürke színű. A 20 hüvelyk peremátmérőjű könnyűfém kerekek és az 5.2 FSI erőforrás szívócsonkja matt bronz bevonatot kapott. Az első szpoijer, az oldalsó küszöbök és a hátsó diffúzor fényes fekete színét a szintén fekete négy karika és a fekete jelvények teszik teljessé. Az oldalsó pengeelemek és a visszapillantó tükrök házai fényes szénszálas borítást kaptak. A külső színt illetően a Daytona szürke mellett számos egyéb opció is rendelkezésre áll, mint például a gyöngyházfényű Suzuka szürke, a metálfényű Floret ezüst, Mythos fekete, Ascari kék és Kamora szürke árnyalatok.
Az Audi R8 V10 Decennium belső terének meghatározó színe szintén a fekete, amelyet fényes szénszálas betétek egészítenek ki. A rombuszmintás steppelésű sportülések varrásai szintén fényes fekete színűek, a kontrasztárnyalatú öltések pedig fényes réz színt kaptak. A sebességváltó fülek és az alcantara borítással és a 12 óránál található fekete jelöléssel ellátott kormánykerék szintén rézszínű öltésekkel készültek, csakúgy mint a középső kartámasz, az ajtó oldali kartámasz és az ajtóbelső borítása.
Az 5.2 FSI szívómotor legnagyobb teljesítményű kivitele adja az R8 V10 Decennium szívét. 456 kW (620 LE) teljesítményével és 580 Nm maximális forgatónyomatékával 3,1 másodperc alatt katapultálja a jubileumi modellt álló helyzetből 100 kilométer/órás sebességre és tovább, egészen a 331 kilométer/órás végsebességig.
Egy évtizedes siker: a V10-es motor az Audi R8 modellben
A tízhengeres szívómotor 2009. elején két változattal debütált az Audi R8 modellben. 5,2 literes lökettérfogatához közvetlen befecskendezés és 386 kW (525 LE) teljesítmény társult.
A 2010-ben megjelent R8 GT már 412 kW (560 LE) teljesítménnyel hódított az ügyfelek körében, míg az R8 V10 plus (2012-től) 404 kW (550 LE) teljesítményszintet kínált.
Az Audi átfogó módosításokat végzett az 5.2 literes FSI erőforrásán az R8 második generációjánál, amely 2015-ben vette át elődje helyét. A szívócső-befecskendezés javította a kipufogógáz karakterisztikáját, a hengerlekapcsolás (cylinder on demand – COD) rendszere pedig képes részterhelésnél az egyik hengersor lekapcsolására, ezzel is növelve a hatékonyságot. És a vonzó részleteknek ezzel még nem volt vége: az 5.2 FSI még közvetlenebb reakciója és villámgyors felpörgése rengeteg rajongót szerzett a modellnek. Piaci bevezetésekor két változatból, egy 397 kW (540 LE) illetve egy 449 kW (610 LE) teljesítményű verzióból választhattak az ügyfelek. A mostani frissítés során tovább növekedett ez a teljesítmény, jelenleg 419 kW( 570 LE) és 456 kW (620 LE) teljesítményváltozatokkal rendelhető a modell.
A V10-es aggregát meghatározó jellemzői a motorsport területéről származnak. Ilyen például az akár 8700 percenkénti fordulatszámot is elérő, magas fordulatszám-tartományú koncepció, és a szárazkarteres kenés, amely alacsony beépíthetőséget tesz lehetővé. A V10-es erőforrás hengersorai 90 fokos szöget zárnak be. A maximális, 8700 percenkénti fordulatszámnál a dugattyúk másodpercenként átlagosan 26,9 métert tesznek meg, amellyel túlszárnyalják napjaink Forma-1-es autóit. Ennél a sebességnél a dugattyúra közel két tonnának megfelelő gyorsulás hat a holtponton.