A kecskeméti autógyár és a Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kara második alkalommal hirdette meg közös mérnökversenyét. A három hétig tartó verseny célja az volt, hogy a hallgatók gyakorlati megoldásokat dolgozzanak ki a Mercedes-Benz gyár mérnökei által kijelölt műszaki kihívásokra. Munkájukat a gyár szakmai mentorai támogatták.
A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. és a Neumann János Egyetem GAMF Műszaki és Informatikai Kara között stratégiai együttműködés zajlik az oktatás és a képzés területén. A két intézmény egyik közös célkitűzése, hogy a jelenlegi és a jövőbeli generációk számára népszerűsítse a mérnökszakmát, amely a magyar autóipar továbbfejlődése érdekében kulcskérdés. Tavaly közösen hívták életre a kecskeméti mérnökversenyt, amelyet idén is megszerveztek. Ennek keretében a hallgatók ötleteket, esetleges megoldási elképzeléseket dolgoztak ki a Mercedes-Benz gyár mérnökei által kijelölt műszaki kihívásokra, 3-5 fős csapatokban. Az idei verseny különlegessége, hogy női induló is erősítette a mezőnyt, bizonyítva rátermettségét és példát mutatva a mérnökszakma iránt érdeklődő fiatal lányoknak.
A verseny zárórendezvényén összesen hat csapat, mindannyian felsőbb éves mérnökhallgatók mutatták be az elmúlt hetek során kidolgozott eredményeiket. A műszaki kihívások mindegyike az autógyártással kapcsolatos aktuális műszaki, tervezési és programozási feladat volt. Ezek közé tartozott a gyárban működő robotkarok karbantartása során használható univerzális állványok tervezése, megoldás keresése a ragasztó-adagolók eltömődése miatt keletkező selejt minimalizálására, illetve egy ún. giroszkópos pályakövető berendezés tervezése. A csapatokat a verseny folyamán a megadott projektekhez hozzárendelt szakmai irányító, gyári mentorok és a GAMF felkészítő tanárai segítették. A hallgatók gyárlátogatáson is részt vettek, és a verseny végén egy prezentációban összefoglalva kellett bemutatniuk a megoldásukat a mentoraik, valamint egy szakmai zsűri előtt, amely a GAMF oktatóiból és a Mercedes-Benz gyár vezetőiből állt össze.
A díjazott csapatok:
- Az 1. helyet a Csillag-Delta csapat érte el, a giroszkópos pályakövető berendezéssel foglalkozó projektjével; csapattagok: Antal Gergő, Kamenár Dávid, Lajos Dávid, Martina Dániel
- A 2. helyen a Benz-Boyz csapat végzett, amely robotkarok karbantartásával foglalkozó projektjét mutatta be; csapattagok: Balajti Szevér, Borbély Richárd, Hetei Martin Péter, Németh Bence, Somogyi Ákos
- A Z-Gen nevű csapat a 3. helyet szerezte, az ő projektjük a ragasztó-adagolók eltömődése miatt keletkező selejt minimalizálásával foglalkozott; csapattagok: Kiss Norbert, Lakatos Ákos, Tajti Ferenc
- Különdíjat kapott a verseny egyetlen női résztvevője, Tápai Dominika
- A legjobb prezentáció különdíjával tüntette ki a zsűri Hetei Martin Pétert, aki a Benz-Boyz projektjét mutatta be.