Az emelkedő nyersanyagárak, a globális autókereslet gyengülése, szállítási problémák és az új modellek és technológiák fejlesztési költségei erősen megterhelték a Daimlert az első negyedévben.
Az autóipari konszern bejelentette, hogy árbevétele enyhén, 39,8 milliárd euróról 38,7 milliárd euróra csökkent, nyeresége pedig az egy évvel korábbihoz képest 7,5 százalékkal 2,1 milliárd euróra esett. Az értékesített gépkocsik száma 4 százalékkal 773 800-ra süllyedt. A vállalat teljesítményét főleg Kína húzta le, ahol a csökkenés kétszámjegyű volt. “A 2019-re kitűzött céljaink elérése egyáltalán nem vált könnyebbé az első negyedév után” – mondta Dieter Zetsche, a vállalat vezérigazgatója. Zetsche május 22-én távozik, és posztját a cég történetében először a külföldi szakember, a svéd Ola Källenius veszi át, aki korábban a konszern fejlesztési igazgatója volt.