Jelentősen romlott a német Lufthansa-csoport pénzügyi helyzete a március 31-ével záródott első negyedévben a tavalyihoz képest, a legtöbb pénzt a diszkont légitársaságok üzemelése vitte el – derül ki a Lufthansa-csoport pénzügyi jelentésből.
Az adatok szerint az öt légitársaságot összefogó cégcsoport az első negyedévben a tavalyihoz képest mindössze 3 százalékkal tudta növelni árbevételét, amely így 7,8 milliárd eurót tett ki. A költségek azonban ennél jóval nagyobb mértékben, 8 százalékkal haladták meg az egy évvel korábbit, a társaság 8,7 milliárd eurót fordított üzemelésre. A kiigazított üzemi eredmény ennek nyomán 336 millió euró veszteséget mutatott a negyedév végén, szemben a tavaly ugyanilyenkor rögzített 52 millió eurós nyereséggel. Az adózott eredmény a 2018 első negyedévi 39 millió eurós veszteség után idén 342 millió eurós mínuszban zárt, ez 777 százalékos mélyrepülésnek felel meg.
Az öt légitársaság közül mindössze egy, a legnagyobb haszonkulccsal dolgozó Swiss volt nyereséges, a zürichi székhelyű társaság 40 milliós nyereséget hozott, de ebben is 57 százalékos visszaesés mutatkozott. A hálózatos cégek közül a Lufthansa 102 milliós veszteséget termelt szemben a tavalyi 107 milliós nyereséggel, az Austrian Airlines 73 millióról 99 millióra növelte üzemi veszteségét. A diszkont Eurowings, valamint a pénzügyileg vele együtt kezelt Brussels Airlines ismét negatívban zárta a negyedévet, 256 milliós idei vesztesége 20 százalékkal rosszabb eredmény, mint tavaly ugyanilyenkor.
A német légitársasági csoport a magasabb kerozinárakat, valamint az európai piaci túlkapacitás miatti többletköltséget és jegyárcsökkenést okolta. Hozzátették ugyanakkor, hogy a tavalyi első negyedév kiugróan jóra sikerült, hogy az Air Berlin megszűnésével jelentős kapacitások szabadultak fel. Előrejelzésében a társaság az év végére 5 százalék körüli árbevételhez viszonyított üzemi eredményt vár, amellett, hogy kerozinköltsége a tavalyihoz képest várhatóan 600 millió euróval megugrik.