Az Audi kompakt SUV-coupéval bővíti ki termékpalettáját – az Audi Q3 Sportback modellel. Ez az Audi-márka első kompakt crossover modellje. Csakis Győrben készül, ahogy a motorjai is győriek.
Az Audi Q3 Sportback a dizájn minden részletében erőt és precizitást sugároz. A nyolcszögletű, fekete színű hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós kialakítású, így különösen sportos benyomást kelt. Ugyanez vonatkozik a trapéz alakú légbeömlőkre és a kifejező, lapos betéttel kialakított lökhárítóra. A fényszórók három változatban rendelhetők, köztük mátrix LED-technológiával, amelynél az adaptív távolsági fényszóró a menethelyzethez igazodva, intelligens szabályozással világítja be az utat.
Az alapfelszereltség részét képezi a progresszív kormányzás, melynek áttétele a kormány egyre nagyobb mértékű elfordításával egyre közvetlenebbé válik, valamint a sportfutómű is. A futómű opcionálisan lengéscsillapító-szabályozással is rendelhető, ami tovább bővíti a dinamika és a kényelem közötti spektrumot. A menethelyzettől, az út állapotától és a személyes preferenciáktól függően a vezető az autó karakterisztikáját az alapfelszereltség részét képező Audi drive select menetdinamikai rendszer segítségével hat profil szerint tudja beállítani, melynek részét képezi az offroad mód is. A rendszer a motor és a váltómű beállításai mellett az elektronikusan állítható lengéscsillapítókat és a kormányrásegítést is befolyásolja. Extrafelszereltségként a lejtmenetasszisztens nyújthat támogatást, amely a hat százalékot meghaladó lejtőkön állandóan tartja a vezető által megválasztott sebességet.
Az európai piaci bevezetés időpontjában az Audi Q3 Sportback egy benzines és egy dízelmotorral választható (mindkettő Győrben készül), S-tronic váltóval. 169 kW-os (230 LE) teljesítményével a 2.0 literes TFSI erőforrás a legerősebb motor. A 2.0 literes TDI motor teljesítménye 110 kW (150 LE). Nem sokkal a piaci bevezetés után a modell kézi váltóval és quattro-hajtással is elérhető lesz. További motorváltozatok érkeznek majd az év folyamán, köztük egy nagy teljesítményű dízel- és egy belépő szintű benzines erőforrás, amely 48 voltos enyhe hibrid rendszerrel működik együtt. Ennek köszönhetően lassításkor energiát nyer vissza, az alacsony fordulatszám melletti gázadáskor pedig támogatja a motort. A hibrid rendszerrel a fogyasztás valós körülmények között 100 kilométerenként akár 0,4 literrel is csökkenhet.
A csúcsmotorok esetében alapfelszereltségként a quattro összkerékhajtás gondoskodik az erőátvitelről, amelynek központi egységét hidraulikus lamellás kuplung képezi a hátsó futóművön. A rendszer elektronikus irányítása a szuverén stabilitást és a rendkívüli vonóerőt kimagasló vezetési élménnyel ötvözi. A határtartományban a quattro-hajtás szorosan együttműködik a kerekek között váltakozó nyomatékvezérléssel, amely a kanyarfekvést enyhe fékezési beavatkozásokkal – quattro-hajtás esetén a kanyar felé eső belső kerekeken, elsőkerékhajtás esetén a kanyar felé eső belső első keréken – még dinamikusabbá és stabilabbá teszi.
Az Audi Q3 Sportback hosszúsága 4,50 méter, szélessége 1,84 méter, magassága 1,56 méter, tengelytávolsága pedig 2,68 méter. Ezekből az adatokból nagyméretű, egyúttal sokféleképpen változtatható belső tér adódik. A hátsó üléssor, amelyen három személy foglalhat helyet, alapkivitelben 0,13 méterrel hosszirányban eltolható, hármas osztású támláinak dőlése pedig hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata 530–1400 liter között változtatható. A csomagtérpadló két szinten állítható be, a kalaptartó a padlószint alatt helyezkedik el. Extraként elektromos mozgatású, lábmozdulatokkal is nyitható, illetve zárható csomagtérajtó is rendelhető. Az első ülések – amelyek elektromosan állítható és fűthető kivitelben is rendelhetők – kényelmes ülést és sportos elhelyezkedést biztosítanak. Felszereltségtől függően a sportülések kontrasztszínű varratokkal és az oldalfalak mentén színes sávokkal is választhatók. Emellett a műszerfalon és a kartámaszokon alcantara-felületek hangsúlyozzák a progresszív dizájnfilozófiát. Sötétben az opcionális kontúr-/hangulatfénycsomag helyez el fényhangsúlyokat 30 választható színben.
A kezelési és kijelzési koncepció is bizonyítja, milyen fontos az Audi számára a digitalizáció: Már szériafelszerelésként 10,25 hüvelykes átlójú, digitális kombinált műszeregység jár az autóhoz, amelyet a vezető a multifunkcionális kormányról vezérelhet. A csúcsrendszernél, az MMI Navigation plus felszereltségnél a kijelzések az Audi virtual cockpit felületen jelennek meg, amely számos további funkcióval is rendelkezik. A műszerfal közepén itt 10,1 hüvelykes átlójú érintőkijelző helyezkedik el, amely az egyes funkciók kiválasztásakor akusztikus visszajelzést ad. A kijelzőt – a márka felső kategóriás modelljeihez hasonlóan – széles, feketén csillogó keret szegélyezi. A klímaberendezés alatta elhelyezkedő kezelőegységével együtt a kijelző ergonomikusan, 10 fokkal a vezető felé van döntve. Extraként a 12,3 col méretű Audi virtual cockpit plus is választható, háromféle kialakítással, amelyek közül az egyik különösen dinamikus megjelenésű.
Húúúúúúúúúú de tetszik