Csökkent a Renault járműeladása az idei első hat hónapban részben a globális autóeladások visszaesése miatt, azonban a cég azzal számol, hogy a hamarosan megjelenő új termékeivel sikerül mérsékelni a veszteségeit a főbb piacain.
A Renault 1,94 millió járművet adott el a június végével záródott idei fél évben, ami 6,7 százalék csökkenés a tavalyi 2,08 millióhoz képest. Az idei első hat hónapban a globális járműeladás nagyobb mértékben, 7,1 százalékkal zsugorodott. A Renault márkából az eladás 11,5 százalékkal esett az első fél évben, amikor viszont a cégcsoporthoz tartozó olcsóbb kategóriájú Dacia eladása 4,5 százalékkal nőtt, az orosz Ladáé pedig 6,8 százalékkal bővült.
A cégcsoport értékesítése stagnált az első hat hónapban az amúgy zsugorodó európai piacon. Az Afrikát, a Közel-Keletet és Indiát magába foglaló térségben 27,7 százalékkal esett az értékesítés elsősorban azért, mert az amerikai szankciók miatt kényszerűségből el kellett hagyni az iráni piacot tavaly. Az eurázsiai övezetben, benne Oroszországgal az eladás 5,2 százalékkal esett, az amerikai kontinensen pedig 3,9 százalékkal zsugorodott. A Renault a helyzet javulását várja a második fél évben a Magyarország Autója 2020 díjra jelölt új Clio és az Év Zöldautója 2020 díjra nevezett Zoe elektromos autók frissített változatának értékesítésétől.