Júniusban a kínai piacon jelentkező egyszeri hatásnak köszönhetően növelte globális eladásait a Volkswagen konszern, az év első hat hónapjában azonban az egy évvel korábbinál kevesebb autót értékesített.
A cég honlapján közzétett kimutatás szerint júniusban a Volkswagen konszern 974 ezer járművet értékesített világszerte, 1,6 százalékkal többet mint egy évvel korábban. A globális eladások növekedése egyszeri kínai piaci hatásra vezethető vissza, ami több mint kompenzálta az európai piacokon bekövetkezett csökkenést. Kínában július elsején lép életbe a szigorított C6 emissziós norma, ami az autóvásárlások előre hozásához vezetett. Ehhez hasonlóan, a WLTP emissziós mérési norma küszöbön álló bevezetése is megemelte az európai értékesítések egy évvel ezelőtti bázisadatát, amihez képest az idei eladások csökkentek.
Kínában a Volkswagen eladásai 15,0 százalékkal 354,8 ezerre emelkedtek júniusban az előző évihez képest. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 381,4 ezer járművet adott el a Volkswagen, 11,3 százalékkal többet mint tavaly.
Júniusban az európai eladások 4,8 százalékkal csökkentek 435 ezerre. Ezen belül Németországban az értékesítési volumen gyakorlatilag nem változott az egy évvel korábbihoz képest, 130,7 ezer volt júniusban. Nyugat-Európában a csökkenés 4,7 százalék volt, Kelet-Európában pedig 5,3 százalék. A két térségben 364 ezer, illetve 71 ezer járművet értékesített júniusban a Volkswagen. Észak-Amerikában 0,5 százalékkal csökkentek a Volkswagen júniusi eladásai 80,7 ezerre, Dél-Amerikában pedig 0,1 százalékkal csökkentek 48,6 ezerre.
A Volkswagen konszern globális eladásai januártól júniusig 2,8 százalékkal 5,365 millióra csökkentek. A júniusban legjobban teljesítő kínai piacon is csökkentek az eladások az év első hat hónapjában, 3,9 százalékkal 1,916 millióra. Az ázsiai-csendes-óceáni térségben 4,9 százalékkal kevesebb autót értékesített az év első felében a Volkswagen, 2,057 milliót.
Az év első felében az európai eladások 0,9 százalékkal csökkentek, ezen belül a nyugat-európai eladások 0,8 százalékkal, a kelet-európai eladások pedig 1,3 százalékkal estek vissza. A nyugat-európai eladásokon belül a németországi értékesítések 0,7 százalékkal emelkedtek, a kelet-európai eladásokon belül pedig az oroszországi értékesítések 4,1 százalékkal mentek fel. Észak-Amerikában 1,0 százalékkal csökkentek a Volkswagen eladásai az év első felében, az Egyesült Államokban viszont 2,1 százalékkal nőttek. Dél-Amerikában 0,9 százalékkal több autót értékesített januártól-júniusig a Volkswagen, elsősorban a brazíliai piacnak köszönhetően, ahol 22,8 százalékkal emelkedtek az eladások.