Az új Audi RS Q8 a Q-sorozat csúcsmodellje, amely az RS-modellek menetteljesítményeit a prémium kupék eleganciájával és az SUV-modellek sokoldalúságával ötvözi. Az új Audi RS Q8 Németországban és további európai piacokon 2020 első negyedéve során érkezik a márkakereskedőkhöz.
441 kW (600 LE) teljesítmény, a 2200 és 4500 percenkénti fordulatszám közöti tartományon 800 newtonméter forgatónyomaték – az új Audi RS Q8 4,0 literes, V8-as erőforrása valóban mély benyomást keltő menetteljesítményekkel szolgál. Turbófeltöltésű és közvetlen benzinbefecskendezésű motorjával az Audi Sport SUV-kupéja álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás és 13,7 másodperc alatt 200 kilométer/órás tempóra, végsebességét pedig 250 kilométer/órára korlátozza az elektronika. Az opcionális dinamika csomag plusz részeként a csúcssebessége akár 305 kilométer/óráig is emelhető.
1-3-7-2-6-5-4-8 gyújtási sorrendjével a 4.0 TFSI erőforrást sportosan telt hangzás jellemzi. Kettős vezetésű kipufogórendszere az RS-modellekre jellemző módon kétoldalt mély benyomást keltő, ovális végcsövekben zárul. A vezető az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerrel igény szerint befolyásolhatja a motor hangját, a fekete végcsövekkel szerelt, extrafelszerelésként rendelhető RS sportkipufogó-rendszer pedig még sportosabb akusztikai élményről gondoskodik.
Lágy hibrid rendszere (MHEV) 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózatra épül, s központi eleme a főtengelyre csatlakozó, szíjhajtású indítógenerátor, amely az enyhe lassítások és a fékezések során akár 12 kW teljesítménnyel is táplálhat vissza energiát, ami azután a lítiumion-akkumulátorban tárolható. Amikor a vezető az 55 és 160 kilométer/óra közötti sebességtartományban elveszi a gázt, a hajtásrendszer-menedzsment a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszerben beállított üzemmód szerint két lehetőség közül választ: az új RS Q8 energiát táplálhat vissza (rekuperáció) vagy leállított motorral akár 40 másodpercen át szabadon gördülhet (vitorlázás). A gázpedálra lépve a szíjhajtású indítógenerátor a másodperc tört része alatt újraindítja a motort. Az MHEV-technika már 22 kilométer/óra maradványsebességtől lehetővé teszi az automatikus motorleállítás és -indítás rendszerének alkalmazását. A még hatékonyabb gazdaságosság érdekében a mild-hibrid rendszer kameraalapú érzékelőkkel is összeköttetésben áll. Amint az első kamera az új RS Q8 előtt álló jármű elindulását érzékeli, álló helyzetben a féket nyomva is beindul a motor.
A 4.0 TFSI tekintélyes erejét már alapkivitelben a nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó továbbítja a quattro állandó összkerékhajtás felé, amelynek bolygóműves felépítésű, tisztán mechanikus működésű központi differenciálműve 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között. Amennyiben a rendszer valamelyik keréken hajtásból eredő megcsúszást (kipörgés) érzékel, automatikusan a kedvezőbb vonóerőátadási tulajdonságokkal rendelkező tengelyre irányítja a forgatónyomaték túlnyomó részét, akár 70 százalékban előre vagy akár 85 százalékban hátra.
Az első és hátsó felfüggesztések egyaránt ötkaros konstrukciója egymástól különválasztva veszi fel a hossz- és oldalirányú erőket, a lengőkarok – akárcsak a segédvázak – jelentős részben alumíniumból készülnek. Az SUV-kupé nyomtávja elöl 1692, hátul 1696 milliméter.
Az alapkivitelt bővítő, csillapításszabályzással kiegészített adaptív sport-légrugózással az új RS Q8 a versenypályák és a terepezés világát ötvözi, RS-specifikus lengéscsillapító-hangolása különösen széles szabályzási tartományt kínál a hangsúlyosan kényelmes és az extrém sportos karakterisztikák között. A karosszéria magassági pozíciója a pillanatnyi menethelyzettől és a vezető kívánságától függően akár 90 milliméteres tartományban is változtatható.
A kívánságra rendelhető elektromechanikus aktív billenésstabilizálás (EAWS) a gyors kanyarvételek során minimálisra mérsékli a karosszéria oldalirányú billenőmozgásait. Mindkét tengely osztott stabilizátorának jobb és bal oldala között egy-egy kompakt elektromos motor dolgozik. Egyenes menetben a két stabilizátorfél egymástól elválasztva működik, egyenetlen úton hatékonyan mérsékelve a karosszéria mozgásait, emellett a gördülési kényelmet is növelve. Kanyarban ezzel szemben a rendszer az oldalirányú billenések optimális kiegyenlítésére összpontosít, s a két stabilizátorfelet ekkor egymással szemben elfordítva jelentősen csökkenti a kocsiszekrény kanyarbeli oldalirányú billenéseit. Az EAWS technikája a 48-voltos fedélzeti elektromos főhálózat része és energia-visszatápláló berendezésként is szolgál, elektromos motorjai generátorüzemén keresztül ugyanis energia nyerhető vissza, amely elektromos energia formájában az akkumulátorban tárolható.
Az alapkivitelhez tartozó összkerékkormányzás nagynyomatékú elektromos orsós hajtáson és két nyomtávrúdon keresztül mozgatja a hátsó kerekeket. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok tartományon az elsőkkel ellentétes irányban fordulnak be, aminek eredményeképpen még agilisabbá válik az autó. Nagy tempónál a rendszer a gyors irányváltások során növelve a menetstabilitást az elsőkkel megegyező irányban, másfél fokig terjedő mértékben kormányozza be a hátsó kerekeket. Változtatható szabad hasmagasságával, rövid karosszéria-túlnyúlásaival, quattro állandó összkerékhajtásával és lejtő-asszisztensével az új Audi RS Q8 ott is biztonsággal haladhat tovább, ahol a műutak már véget érnek.