Elindult az elektromos motorok új generációjának sorozatgyártása az Audi Hungariánál. Az új e-motorok a márciusban bemutatott Audi e-tron S-modellekbe készülnek.
Az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback modellek S változatát három győri elektromos motor hajtja, amelyek közül kettő a hátsó tengelyen helyezkedik el. Az erőforrások együttes teljesítménye 320 kilowatt, amely boost üzemmódban átmenetileg akár 370 kilowatt is lehet és 973 newtonméter maximális forgatónyomaték állhat a vezető rendelkezésére. Ennek köszönhetően mindkét elektromos hajtású modell 4,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/óra sebességre. Az intelligens hajtásszabályozás nemcsak a menetbiztonságot, hanem a menetdinamikát is új szintre emeli, hiszen a hátsó kerekek egymástól függetlenül is meghajthatók. Az elektromos összkerék-meghajtáshoz elektromos vektoros nyomaték-szabályozás társul, aktív és teljesen változtatható nyomaték-elosztással a hátsó tengelyen.
Az Audi e-tron S-modellek meghajtása két különböző aszinkronmotor koncepciójára épül, amely már az e-tron modellcsalád gyártásának kezdetekor a tervek között szerepelt.
A nagyobb e-motort, amely az Audi e-tron 55 modellben a hátsó tengelyt hajtja, most az első tengelyre építették, míg a kisebb e-motor párjával együtt az új modellek hátsó tengelyére került. A hátsó tengely twin motorját egy külön erre a célra kialakított kompakt szereldében gyártják 15 szerelőszigeten.
A sorozatgyártás elindítása a járványügyi intézkedések ellenére is a kitűzött határidőre meg tudott valósulni, köszönhetően annak, hogy a munkatársak rugalmasan alkalmazkodtak a kialakult helyzethez.
Az Audi Hungaria 2018 óta gyárt elektromos meghajtásokat az Audi márka első tisztán elektromos modellje, az Audi e-tron számára. Győrben már több mint százezer e-motor készült.