A britekhez képest szerencsésnek mondhatják magukat a francia autókereskedők, akik a korlátozások alól felszabadított május hónapban a tavaly eladott autók felét sikerült értékesíteniük.
Arányaikat tekintve az elektromos modellek jobban fogytak a belső égésű verzióknál, a villanyautók ellenállóbbak az egészségügyi világválság okozta lassulásnak. A francia autóvásárlási kedv kezd visszatérni, a francia kereskedéseket csak május 11-én nyitották ki, ám május 19-én már hétezer eladást regisztráltak, ami megfelel a válság előtti májusi átlagos napi eladásnak. Bizonyos márkák iránt hamarabb megjött a fogyasztók étvágya, a DS, a Porsche, a Toyota és a Hyundai messze a piac előtt jár. Sőt a Mini még javulni is tudott (májusban 9,77 százalékos pluszt ért el). A modelltoplista első tíz helyére azonban egyik sem fért oda, éves szinten csakis francia modelleket találunk azon.
A felsorolt márkákkal szemben a világválság felerősíti az Fiat Chrysler csoport problémáit, de az Opel számára is nehéz hónapokat hozott a koronavírus. A Corsa és a Fiat 500 az autóbérletet kínáló társaságok kedvencei voltak, de miután nem utazik senki sem Európában, ezek az autók iránt drasztikusan visszaesett a kereslet. Ugyancsak bajban van Franciaországban a Jaguar, a Suzuki (mínusz 67,96 százalék), a Smart és az Alpine. Utóbbi esetében felmerült, hogy meg is szüntetik az A110 gyártását.
A villanyautók iránti érdeklődés jelentősen megnőtt, míg 2019 májusában 2736 ilyen autót vettek a franciák, addig idén májusban ennek majdnem a dupláját, 4112-őt. Ugyancsak nőttek a hibridek eladási számai. Piaci részesedésük májusban 12 százalékra nőtt (12 020 hibridet adtak el). Egy évvel korábban 10 218 hibridet regisztráltak, ami akkor csupán 5 százalékát tette ki az összes értékesített autónak. Érdekes, hogy különböző régiók másképp reagáltak: míg a Loire-vidék régióban 35 százalékkal estek az eladások, addig Normandiában ennek a duplájával.
Az Emmanuel Macron francia köztársasági elnök által bejelentett nagyvonalú állami támogatás kétségkívül felhajtja az év további részében az eladásokat, legalábbis a magánvásárlásokat. A céges beszerzések még váratnak magukra.
Top 10 márka májusban Franciaországban
- Renault 18 043
- Peugeot 15 214
- Citroën 9567
- Dacia 6351
- Volkswagen 6237
- Toyota 6055
- Ford 3431
- Mercedes-Benz 3077
- Audi 2952
- BMW 2687
Top 10 márka 2020-ban (I-V. hónap) Franciaországban
- Peugeot 93 404
- Renault 91 161
- Citroën 52 839
- Toyota 28 215
- Volkswagen 26 410
- Dacia 24 156
- Opel 14 822
- Ford 14 706
- BMW 13 182
- Audi 12 191
Top 10 modell 2020-ban (I-V. hónap) Franciaországban
- Peugeot 208 29 174 autó
- Renault Clio 24 282
- Citroën C3 17 418
- Peugeot 3008 15 408
- Peugeot 2008 15 206
- Dacia Sandero 13 626
- Renault Captur 12 948
- Renault Twingo 11 725
- Renault Zoé 11 639
- Peugeot 308 11 502
B. Cs.
(forrás: CCFA)