A Škoda Auto jó úton jár, még az idén szén-dioxid-semlegesen működhet a Vrchlabí főegységgyára.
A gyár tizenkét olyan projekten dolgozik, amelyekkel együttesen több mint 2000 MWh hő-, illetve közel 1800 MWh elektromos energia takarítható meg. Ezek között olyan intézkedések szerepelnek, mint például a használaton kívüli fűtőkörök lezárása, a helyiségek hőmérsékletének energiatakarékos szabályzása, valamint a beáramló levegő áramának specifikus irányítása, a gyártelep számos helyiségének világítását pedig az üzemidőhöz hangolták. A további energiamegtakarítási lehetőségek szolgálatában hőkamerát is alkalmaznak, amely nem csak azt mutatja meg, hol megy veszendőbe hő az épületek falain keresztül, hanem a fűtőrendszerben is felfedi e helyeket. A gyár éves szinten mintegy 47 ezer MWh energiát igényel termeléséhez, amiből 41 500 MWh, azaz több mint 88 százalék, már megújuló forrásokból származik. Az egyetlen még alkalmazott, fosszilis eredetű energiahordozó a földgáz, amelyet 2021-től fokozatosan biogázüzemekből származó, szén-dioxid-semleges metán vált fel. A fennmaradó szén-dioxid-kibocsátást kompenzációs intézkedésekkel, illetve szén-dioxid-kompenzációs tanúsítványok vásárlásával kívánják kiegyenlíteni. E certifikátok beszerzésével a Škoda olyan klímavédelmi projekteket támogat, mint például megújuló forrásokból származó energia előállítása Indiában, illetve az esőerdők védelme.
Más termelési helyszíneken is fordítanak hosszú távon fenntartható klímavédelmi beruházásokra. 2019 végén például a punei gyár India egyik legnagyobb tető-napelemrendszerét helyezte üzembe, a Mladá Boleslav-i Ško-Energo leányvállalat elektromosáram-hő erőművében pedig tovább bővült a biomassza alkalmazása az elektromosáram-fejlesztés során. Éves szinten akár 95 ezer tonna fapellet felhasználásával mára a 30 százalékot is elérte itt a megújuló nyersanyagokból előállított tüzelőanyag részaránya, a jövőbeni cél pedig már száz százalék szén-dioxid-semleges biomassza használata.