A német autóipari vállalatok szakmai képviselete szerint meghaladná az autóipar teherbírását az emissziós határértékek további csökkentése. Környezetvédők viszont keveslik az EU Bizottságnál az értesülések szerint előkészületben lévő szigorítás mértékét.
“A személygépkocsikra, kis-haszongépjárművekre és a nehéz haszongépjárművekre 2030-ra kitűzött emissziós cél tartása mellett állunk ki” – jelentette ki a német autóipari vállalatok szakmai képviseleti szervezete, a Verband der Automobilindustrie (VDA) szóvivője. Már ennek a megvalósítása is hatalmas költséggel jár – tette hozzá. Az emissziós határértékek további csökkentése teljes mértékben figyelmen kívül hagyná az autóipari konjunktúra drámai mértékű visszaesését és a koronavírus-válság következményeit. Minden további szigorítás már meghaladná az európai autóipar teherbírását és munkahelyeket sodorna veszélybe jelentős klímavédelmi hozzájárulás nélkül.
A VDA szóvivője az Európai Bizottságnak a dpa hírügynökség számára ismertté vált új terveire reagált nyilatkozatával. A tervezetről a Süddeutsche Zeitung is beszámolt. Az EU Bizottság nem kommentálta az értesüléseket. Az EU Bizottság az értesülések szerint a gépjárműforgalom károsanyag-kibocsátását 2021 és 2030 között 50 százalékkal tervezi csökkenteni. Eredetileg 2030-ig az emissziós értékeket 40 százalékkal csökkentették volna az 1990-eshez képest.
A környezetvédő szervezetek üdvözölték a gépjárműforgalmi emissziós értékek további csökkentéséről szóló elképzelést. A Bund für Umwelt und Naturschutz (BUND) szervezet közlekedési szakértője, Jens Hilgenberg a dpa hírügynökségnek adott hétvégi nyilatkozatában “klímapolitikai szempontból szükségesnek és egyúttal megvalósíthatónak is” nevezte az új autók kibocsátási határértékeinek 60 százalékos csökkentését 2030-ig.