A Mid Europa Partners megállapodást kötött a Trevelin Holding Zrt.-vel, az Indotek-csoport tagjával a Waberer’s International Nyrt. részvényei 24 százalékának eladásáról, valamint arról, hogy vételi opciót biztosít az Indotek számára a fennmaradó 47,99 százalékos tulajdonrészének megvásárlására.
A Budapesti Értéktőzsde honlapján a Waberer’s közölte, hogy a tranzakció a szokásos versenytilalmi eljárás tárgyát képezi, és várhatóan 2021 első negyedévének végéig zárul le. A közlemény idézi Erdélyi Barnát, a Waberer’s vezérigazgatóját, aki szerint a tranzakcióval elismerik a Waberer’s vezető pozícióját, mint stratégiai fontosságú fuvarozási, raktározási és biztosítási szolgáltató Magyarországon és Európában. Egyben várják az Indotek támogatását restrukturálási programjuk befejezésében. Az Indotek Group közleményében kiemelte: üzleti stratégiájának részét képezi, hogy a koronavírus-járvány terjedése miatt nehéz gazdasági helyzetbe került vállalatokba fektet, tőkehelyzetüket rendezi, átstrukturálja és növekedési pályára állítja, ezzel növelve értéküket. Az Indotek hosszú távú stratégiai befektetésként tekint az üzletrészre, de irányító többséget nem kíván szerezni a vállalatban. Az opciós jogot elsősorban iparági tapasztalattal rendelkező szakmai befektetőknek fogja értékesíteni.
A Waberer’s vezető szereplője a nemzetközi teherautós szállítási piacnak, és vezető az árufuvarozás és komplex logisztikai szolgáltatások terén Magyarországon, és erős pozícióval bír a magyar kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szegmensben is. Az Indotek Group pedig komoly tapasztalatokkal rendelkezik vállalatok turn-around menedzsmentjében és növekedési pályára állításában, valamint jelentős portfólióval és szakértelemmel a logisztikai ingatlanok terén, így a tranzakció komoly szinergiák kiaknázására teremt lehetőséget a koronavírus-járvány miatt felértékelődött logisztikai szegmensben – áll a közleményben.
Stratégiai célkitűzésük portfóliójuk diverzifikálása – mondta a közlemény szerint Pintyőke Marcell, az Indotek Group marketingvezetője. Az Indotek Group tevékenységének lényege a kockázatok tudatos vállalása és professzionális kezelése, valamint a hosszú távú gondolkodás, amelyek együttesen kiemelkedő megtérülés elérését teszik lehetővé – tette hozzá.
Az Indotek Group jelenleg piacvezető a B és C kategóriás kereskedelmi ingatlanok magyarországi piacán. A mintegy 240 főt foglalkoztató cégcsoport több mint 300 ingatlan felett rendelkezik. A beépített és bérbe adható ingatlanterület nagysága összességében meghaladja az 1,5 millió négyzetmétert, amelyen több mint 2500 bérlő osztozik. A magyar-amerikai tulajdonban működő Indotek Group legutóbb – májusban – az Appeninn Nyrt.-ben szerzett meghatározó tulajdonrészt, előtte pedig a Budapesti Gellért szálló megvásárlását jelentette be, a csoport vezérigazgatója és többségi tulajdonosa Jellinek Dániel. Ugyancsak nemrég megjelent, megerősített sajtóértesülés szerint a csoport szeretné megszerezni a Budapest Airportot is, bár a ferihegyi repülőteret üzemeltető cég tulajdonosai egyelőre azt nyilatkozták, hogy nem kívánnak megválni befektetésüktől.
Az idei második negyedévben 33,1 százalékkal 115,5 millió euróra csökkent a Waberer’s International Nyrt. bevétele, rendszeres nettó vesztesége pedig a tavalyi 9,1 millió euróról 14,6 millió euróra nőtt – közölte a cég a (BÉT) honlapján augusztus elején. A nemzetközi pénzügyi szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi jelentés szerint a féléves nettó veszteség a tavalyi 13,6 millió euróról 17,2 millió euróra nőtt. A bevétel eközben 354,9 millió euróról 289,3 millió euróra csökkent, 18,5 százalékkal esett vissza. A visszaesést a Waberer’s részben a járvány hatásaival magyarázta. A jelentés szerint Erdélyi Barna vezérigazgató a társaság egyik legnehezebb időszakának nevezte az idei második negyedévet. A korlátozó intézkedések miatt a közúti fuvarozás iránti kereslet már az első negyedév végére 30-40 százalékkal csökkent, és még mindig messze elmarad a válság előtti szintektől – tette hozzá. A rendkívüli helyzet miatt a Waberer’s csökkentette a költségeit, és megváltoztatta az üzleti modelljét a nemzetközi fuvarozásban. A cég menedzsmentje arra számít, hogy a hosszú távú fuvarozás volumene lassan tér csak vissza a válság előtti szintre. A belföldi visszaesés mérsékeltebb volt, de a kereslet itt is visszafogott marad a következő negyedévekben – írták.