Szeptemberben az új autóknál 18,6 százalékos, a furgonoknál pedig 43,9 százalékos volt az eladások éves emelkedése. Bár ez fordulatot jelent a korábbi hónapok negatív eredményeihez képest, a korábbi adatokat nézve mégsem számítanak kiugrónak – derül ki a Magyar Lízingszövetség összefoglalójából.
A Lízingszövetség szerint a szeptemberi eladások és a növekedés részben a bázishatásnak köszönhető. A járványhoz köthető bizonytalanság miatt még korai tartós emelkedésről beszélni. Tóth Zoltán, a Lízingszövetség főtitkára megjegyezte, idén szeptemberben a kishaszon-gépjárművek, vagyis a furgonok eladásának emelkedésében szerepet kaphatott a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kedvezményes hitelprogramja, amelynek keretében sok vállalkozás szerzett be magának kisteherautót. A Növekedési hitelprogram (Nhp) konstrukciók már mintegy 75 százalékos részesedéssel rendelkeznek az új kishaszongépjárművek lízingelésénél. A járműfinanszírozásban a lízing aránya továbbra is stabil, a személyautóknál 40 százalék körüli, a furgonoknál ennél magasabb, a teherautók esetében pedig 60-70 százalék feletti. A Magyar Lízingszövetség szerint a járvány okozta labilis helyzetben egyelőre nem lehet megjósolni, pontosan hogyan alakul a lízingpiac idei éve. Az valószínűsíthető, hogy a 2019-ben évtizedes rekordot jelentő 740 milliárd forintos kihelyezés háromnegyedére, valamivel 500 milliárd feletti összegre van kilátás.