Az Év Magyar Autója versenyben idén rekordszámban neveztek autókat a hazai autógyártók és importőrök. A Magyar Év Autója 2021 díj családi autók kategóriájába öt autót jelöltek.
Tavaly ebben a kategóriában a Toyota Camry egyetlen ponttal múlte felöl a hármas BMW-t, idén a díjért egy plug-in hibrid Citroën, egy hibrid Honda, az új Opel Crossland, és a Seat Tarraco küzd meg Európa legnépszerűbb autójával, a Golffal. Az öttagú zsűri (Csordás Gábor, Gulyás Péter, Katona Mátyás, Miklós-Illés Kálmán és Biró Csongor) alaposan próbára tette a nevezetteket, amelyek közül mindegyik közös és egyéni teszten is szerepet kapott.
Jelölt családi autók: Citroën C5 Aircross Hybrid, Honda CR-V, Opel Crossland, Seat Tarraco, Volkswagen Golf 8
Citroën C5 Aircross Hybrid
A hálózatból tölthető villanyosított szabadidő-autó tisztességes teljesítményt kínál, legnagyobb forgatónyomatéka 320 Nm, maximális teljesítménye 225 lóerő, ami 180 lóerős benzinmotor és a 80 kilowattos elektromotor erejének összeadásával jön létre. A villanymotorhoz egy 13,2 kWh-os, nagyfeszültségű (200 V) lítium-ion akkumulátor tartozik. Legnagyobb elektromos hatótávja 50 kilométer. A hátsó ülések alá beépített nagyfeszültségű akkumulátornak köszönhetően variálhatóság szempontjából a C5 Aircross szabadidő-autó plug-in hibrid változatban is kiváló adottságú: 3 egyforma, dönthető háttámlájú, összecsukható, sínen csúszó hátsó üléssel és 460– 600 literes csomagtartóval rendelkezik. A töltési idő 14 amperes Green’up Legrand típusú aljzat használata esetén 4 óra, hagyományos csatlakozóról 7 óra. A külön kapható vagy bérelhető 32 amperes fali egységgel és a 7,4 kW-os opciós töltővel az akkumulátor feltöltése kevesebb, mint 2 órát vesz igénybe.
Honda CR-V
A Honda CR-V hétszemélyes kivitelben is elérhető, így hazánkban nagycsaládos kedvezménnyel is megvásárolhatják az arra jogosultak. A harmadik sor is nagy lábtérrel és magasra helyezett ülőlapokkal kényezteti az utasokat, s mivel a háttámla akár 101 fokos szögbe is állítható, a hosszú utak komfortosan telhetnek. A harmadik sor könnyen megközelíthető, széles nyíláson át szállhatnak be az itt utazók, és nem is kell magasra lépniük ahhoz, hogy bejussanak. Az új CR-V az első európai Honda szabadidő-autó, amihez hibrid hajtásláncot kínál a márka. Ez a modellváltozat a Honda által fejlesztett i-MMD rendszerre épül, ami 1,5 literes, turbós, Atkinson-ciklusú, kétliteres, benzines erőforrást és két villanymotort foglal magában. Az i-MMD nélkülözi a hagyományos váltót, a nyomatékot fix áttételű erőátvitel továbbítja a kerekekre, egyedülállóan kifinomult és egyenletes nyomatékleadással segítve a kényelmes, biztonságos közlekedést.
Opel Crossland
Az új Crossland nevéből eltűnt az X végződés, külseje viszont markánsabb és kompaktabb lett, frontja pedig az új Mokkáéhoz hasonlít. Az újítások az Opel Vizor gyűjtőnévre keresztelt, dizájn frontrészénél köszönnek vissza legmarkánsabban, hiszen sem a hűtőrács, sem a fényszórók, sem a logó nem hasonlítanak a korábban megszokotthoz. Az optikailag szélesebb frontrésszel az autó magabiztosabb hatást kelt, a jellegzetes fekete-piros elemek pedig kiemelik sportosságát. A német autógyártó nemcsak kívül, hanem belül is igyekezett változtatni a megszokott formákon és mechanizmusokon, így az új Crossland elcsúsztatható hátsó ülésekkel és 1255 literes csomagtérrel teszi kényelmesebbé és praktikusabbá a mindennapokat, amit opcionálisan rendelhető, AGR-minősítésű ergonomikus ülések tetőznek.
Seat Tarraco
nagy családi, hétszemélyes autók között megkerülhetetlen ajánlat a magyar piacon a Tarraco. A VW-konszern egyik legnagyobb szabadidő-autója, 4735 milliméteres hosszával rendkívül tágas utasteret kínál. Akár hét üléssel is szolgálhatja tulajdonosát, ám alapból csak ötüléses. Az utastér a Seatoktól megszokottan egyszerű, ám itt már az új vonalvezetést és megoldásokat láthatjuk. A Tarraco kaphat 10,25 hüvelykes digitális műszeregységet és 8 hüvelykes érintőképernyős multimédiás fejegységet is. Vészfék-asszisztenssel érkezik alapból, amely gyalogost és kerékpárost is felismer, szintén alapáras a vészhívó, az ütközésmegelőző rendszer és a sávtartó is. Rendelhető adaptív tempomat, amely dugóasszisztenssel egészíthető ki, valamint automata fényszóró-kapcsolás is.
Volkswagen Golf 8
A Golf a legsikeresebb európai autó, melyből eddig több mint 36 milliót értékesítettek. A nyolcadik generációs, digitalizált, összekapcsolt és intuitív új Golf még soha nem volt ilyen előremutató. Összes kijelzője és vezérlőegysége digitális: az új műszerek és az online információs és szórakoztató rendszerek érintőgombokkal és érintős panelekkel ellátott kijelzőkön kapcsolódnak egymáshoz. Szélvédőre vetített kijelzővel is elérhető. Öt hibrid hajtású változatban, de hagyományos motorokkal is kapható: két négyhengeres benzinmotorral 90-110 lóerő teljesítménnyel, két négyhengeres dízelmotorral 115-150 lóerő teljesítménnyel, továbbá egy 130 lovas földgázas változatban rendelhető. A TDI hajtásláncokban a Volkswagen twin-dosing technológiát (két SCR-katalizátort) alkalmaz a nitrogén-oxid (NOx) kibocsátás jelentős, akár 80 százalékos csökkentésére.