Csehországban tavaly 1,15 millió személygépkocsit gyártottak, ami éves szinten 19,2 százalékos visszaesés. A gyártás ezzel a 2014-es év szintjére esett vissza – közölte a cseh autóipari szövetség, jelezve, hogy a problémák alapvetően a koronavírus-járvány következményei.
A legnagyobb csehországi autógyár, a német Volkswagen-konszernhez tartozó Skoda Auto 749 579 kocsit állított elő, 17,4 százalékkal kevesebbet, mint 2019-ben. A Skoda a tavalyi év pozitívumai közé sorolja, hogy sikerült növelnie részesedését az Európai Unió országainak piacain, és jobban ment a márkának Oroszországban és Törökországban is. A dél-koreai Hyundai termelése 22,9 százalékkal esett vissza. Az észak-morvaországi Nosovicében termelő gyár tavaly 238 750 autót gyártott.
A kolíni kiskocsikat gyártó, korábban japán-francia, de immár a Toyota tulajdonába kerülő TPCA termelése tavaly 21,7 százalékkal 164 572 darabra esett vissza. A pandémián kívül a termeléscsökkenés másik oka, hogy bővítették a gyár kapacitásait. “Minden probléma ellenére megállapítható, hogy a csehországi autógyárak helytálltak a tavalyi rendkívül nehéz évben is. Az autógyártás a cseh ipar egyik húzóágazata volt tavaly is” – jelentette ki Bohdan Wojnar, az autóipari szövetség elnöke. A csehországi személygépkocsi termelésből 97 298 darabot a cseh piacon értékesítettek. A Csehországban eladott új autók mintegy felét a három gyár adta. A kivitel tavaly 19,9 százalékkal csökkent.