Megérkezett Európába az első, árufuvarozásra optimalizált villany-hibrid mozdony, amelyet a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive vállalat a Rail Cargo Hungaria igényei szerint fejlesztett. A következő hónapokban azt ellenőrzik, hogy a jármű teljesíti-e a magyar árufuvarozási vasúttársaság elvárásait, elvégzik az engedélyekhez szükséges vizsgálatokat és futópróbákat – közölte a Rail Cargo Hungaria. Ez lesz az első kínai mozdony az EU vasúthálózatán, amely típusengedélyt kaphat.
A sikeres tesztek után Európában a Rail Cargo Hungaria használ majd először nulla emissziós, gazdaságosan üzemeltethető nagyteljesítményű vonali és tolatómozdonyokat a vasúti árufuvarozásban. A járművek technológiája lehetővé teszi, hogy a felsővezeték nélküli szakaszokon, úgynevezett szuperkapacitások adják az energiát a továbbhaladáshoz. A mozdonyok ezeket az energiatárolókat felsővezetékről – állóhelyzetben vagy útközben is -, illetve töltőpontokon is feltölthetik – írták. A most tesztelt környezetbarát villany-hibrid mozdony a tervek szerint legalább 10 kilométert képes megtenni vízszintes pályán önerőből, felsővezeték nélküli szakaszon. Ez a képesség meghaladja azt a teljesítményt, amelyet jelenleg a nemzetközi gyakorlatban elvárnak.
Közölték: az első leszállított jármű statikus és a dinamikus tesztjeit az észak-rajna-vesztfáliai Minden város műszaki laboratóriumában, a futás- és fékpróbákat a német szövetségi vasút tesztpályaszakaszán végzik el. A várhatóan május végéig tartó vizsgálatokat követően a stressz-teszteket nyílt vasúti hálózaton hajtják majd végre. A dinamikus próbákon a mozdonynak legalább 500 kilométer távolságra kell elvontatnia egy 300 tonnás szerelvényt, a stressz-teszteken pedig az előírt futásteljesítmény 1570 kilométer. A jármű vizsgálata a tervek szerint mintegy 1750 üzemóra lesz.
Felidézik: a Rail Cargo Hungaria 2019 októberében írt alá megállapodást a CRRC ZELC vállalattal arról, hogy 36 hónapon belül kifejleszti a villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató- és nagyteljesítményű vonali mozdonyokat, elkészít 2-2 járművet, majd a vonatkozó magyar és nemzetközi engedélyekkel együtt átadja azokat a magyar árufuvarozó társaságnak. Az RCH a megállapodás értelmében 4 évre bérbe veszi a járműveket. Amennyiben a hibrid mozdonyok az elvárt teljesítmény szerint fognak működni, az RCH élhet további bérlési, vagy akár vásárlási opció lehívásának lehetőségével, illetve kedvező feltételekkel rendelhet további 20-20 járművet mindkét típusból.
A tolatómozdonyokkal az RCH Magyarországon lát majd el feladatokat, a vonali mozdonyok tervezett felhasználási területe Magyarországon kívül Horvátország, Szerbia, Románia, Macedónia, Görögország, valamint Bulgária. Fuvarteljesítményével az RCH évente több tízezer kamion közúti közlekedését váltja ki, évi mintegy félmillió tonna üvegházhatású gáztól mentesíti a környezetet.
Semmi kétségem!!
A kínai mozdony mindenben +felel az európai szabványoknak!!!
barátilag
J.L.
Csufinak csufi, de ha megfogja az egeret és még zöld is ….legyen ! Eszembe jut hajdani szépségünk e tárgyban ….