Az Ázsia és Európa közötti vasúti áruforgalom jelentős növekedését, valamint az európai exporttermékek vasúti szállítását teszi lehetővé a Fényeslitkén épülő East-West Gate (EWG) intermodális terminál fejlesztője és a kazah EuroTransit csoport között létrejött stratégiai együttműködés – közölte az East-West Intermodális Logisztikai Zrt.
A közlemény szerint a moszkvai Transrussia nemzetközi közlekedési és logisztikai szakkiállításon aláírt megállapodás keretében a két vállalat közösen kínál gyors és megbízható szállítási útvonalat az egyre élénkülő szárazföldi teherforgalom szereplőinek. A fényeslitkei EWG-t fejlesztő East-West Intermodális Logisztikai Zrt. és a kazah EuroTransit Csoport a most létrejött hosszú távú együttműködési megállapodás értelmében közösen keres partnereket, és kínál nekik komplex logisztikai szolgáltatásokat Ázsia – elsősorban Nyugat- és Belső-Kína – valamint az Európai Unió között. Az EWG emellett technológiaitudás-transzferrel segíti az EuroTransit csoport fejlesztéseit – írják a közleményben. A megállapodás bejelentésekor a közlemény szerint Konkoly Norbert rendkívüli és meghatalmazott nagykövet hangsúlyozta: Magyarország kapu Kelet és Nyugat között, az East-West Gate projekt pedig ennek kézzelfogható megvalósulása lesz. Kiemelte, hogy Fényeslitkén épül Európa legmodernebb intermodális logisztikai központja.
Erlan Dikhanbayev, az EuroTransit vezérigazgatója elmondta, hogy a kazah-kínai határ legjelentősebb átrakókörzetében, Dostykban épülő vasúti termináljuk működtetését hangolják össze a fényeslitkei East-West Gate-tel. A két terminál beüzemelésig hátrelévő időben kiépítik a szállítmányozási bázist, szinkronizálják a munkafolyamatokat, ami lehetővé teszi, hogy az indulás után rögtön teljes kapacitással működtessék a terminált. Tálosi János, az East-West Intermodális Logisztikai Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy óriási érdeklődés kíséri a kiállításon bemutatkozó új magyar konténerterminált, és több, jelentős forgalmat bonyolító kazah és orosz, valamint európai logisztikai operátor céggel, továbbá az RZSD orosz állami vasúttársasággal is tárgyaltak a terminál kapacitásának lekötéséről.
A közleményben hangsúlyozzák, a megállapodás nemcsak egyszerűsíti és növeli a két kontinens közötti vasúti teherforgalmat, hanem a nyomtávváltás technológiáját biztosító termináloknak köszönhetően érdemben nőhet a Magyarországon áthaladó, Nyugat-Európából Ázsiába irányuló export is. Rámutatnak arra, az Ázsia és Európa közötti kereskedelemben egyre nagyobb igény van a gyors és megbízható vasúti teherszállításra, amit egyértelműen jelez, hogy tavaly rekordszámú tehervonat közlekedett Kína és Európa között. A két kontinens közötti áruforgalom további növekedésének egyik legnagyobb gátja, hogy a Kelet-Közép-Európában elhelyezkedő, és a forgalom túlnyomó részét bonyolító lengyel és fehérorosz terminálok már maximális kapacitáson működnek.
A kazah EuroTransit csoport az Ázsia és Európa közötti teherforgalom jelentős szereplője, forgalomszervező és szállító cégcsoport, amely több kamion- és egy vasúti terminált üzemeltet a kazah-kínai határon, és jelenleg egy második vasúti terminált épít, hogy ki tudja szolgálja a növekvő forgalmat. A fényeslitkei East-West Gate, amely átadását követően névleges kapacitását tekintve Európa legnagyobb szárazföldi intermodális terminálja lesz, a normál és a szélesnyomtávú vasútvonalak találkozásánál kínál egy alternatív útvonalat az Ázsiából Európába tartó konténerforgalomnak, valamint az Ázsiába irányuló európai exportnak is.
Ez most jó,vagy rossz hír!!!??,…
Sírjunk,vag örüljünk!!!!??…
hát…….
csak ennyi
barátilag
J.l.