Az új Golf R, amely év elején jelent meg a piacon, minden eddigi Golf R modellt túlszárnyal 235 kW / 320 LE teljesítményével és 420 Nm nyomatékával. Ahhoz hogy ez az erő a lehető leghatékonyabban kerüljön az útra, a Volkswagen mérnökei kifejlesztették az új 4Motion összkerékhajtási rendszert, amely nyomatékvektor-szabályozást használ a hátsó tengelyen.
„A Golf R modellel az volt a célunk, hogy a menettulajdonságait illetően a lehető legnagyobb semlegességet biztosítsuk. Más szavakkal kifejezve, garantálni szeretnénk, hogy a jármű nem lesz alul- vagy túlkormányozott és végig a lehető legközvetlenebb irányítást kínálja.” – hangsúlyozta Jonas Thielebein, a Golf R vezető mérnöke. A Volkswagen R fejlesztőjeként ő kifejezetten büszke a nyomatékvektor-szabályozás rendszerére, ahol az új hátsó hajtás az erőforrás teljesítményét nem csupán az első és a hátsó tengely között osztja szét, de a két hátsó kerék között is adagolja azt. Ez jelentősen javítja a modell agilitását, különösképpen a kanyarvételeknél. „A kerekenkénti nyomatékszabályozás lehetővé teszi, hogy új határokon autózzunk a modellel. A jármű kezelhetősége nagy sebességnél is a lehető legsemlegesebb marad.” – teszi hozzá Thielebein.
Az R Performance csomag
A Golf R egy opcionális R Performance csomaggal is rendelhető, ekkor a modell legnagyobb sebessége elérheti a 270 kilométer/órát. Az R Performance csomag esetén egy nagyobb, látványosabb hátsó légterelőt kap a modell, amely további leszorítóerőt biztosít a hátsó tengelyen. Ezen kívül 19 hüvelyk peremátmérőjű Estoril könnyűfém keréktárcsákat és két további vezetői profilt kínál az R Performance csomag (Nürburgring és drift mód).
Golf vagy nem golf
én már autót nem vásárolok….
csak ennyi
barátilag
J.L.
Klassz lehet így már ,de az előd is nagyon jó golf volt !