Bár jelenleg nem érhető el semmiféle támogatás villanyautók vásárlására, összeállítottuk, hogy május elején milyen elektromos autókat vehetünk a legolcsóbban Magyarországon.
Top 25: Legolcsóbb villanyautók Magyarországon (2021. április vége)
Dacia Spring, 33 kW (teljesítmény), 27,4 kWh (akkumulátor bruttó kapacitása), 230 km (megtehető hatótávolság WLTP-mérés szerint), 6,499 millió forint
smart EQ fortwo, 60 kW, 17,6 kWh, 159 km, 7,25 millió forint
smart EQ forfour, 60 kW, 17,6 kWh, 7,44 millió forint
Fiat 500e, 70 kW, 23,8 kWh, 190 km, 7,99 millió forint
smart EQ fortwo cabrio, 60 kW, 17,6 kWh, 8,355 millió forint
Volkswagen e-up!, 61 kW, 36,8 kWh, 260 km, 8,727 millió forint
Nissan Leaf, 110 kW, 40 kWh, 270 km, 9,999 millió forint
Renault Kangoo Z.E. L1, 44 kW, 33 kWh, 200 km, 10,007 millió forint (bruttó)
Mazda MX-30, 105 kW, 35,5 kWh, 200 km, 10,39 millió forint
Renault Kangoo Z.E. L2 Maxi, 44 kW, 33 kWh, 200 km, 10,534 millió forint (bruttó)
Renault Zoe, 100 kW, 52 kWh, 386 km, 10,559 millió forint
Mini Cooper SE, 135 kW, 32,6 kWh, 253 km, 10,589 millió forint
Citroen e-C4, 100 kW, 50 kWh, 350 km, 10,799 millió forint
Hyundai Kona electric, 100 kW, 39,2 kWh, 289 km, 10,899 millió forint
Kia e-Niro, 100 kW, 39,2 kW, 289km, 10,899 millió forint
Peugeot e-208, 100 kW, 50 kWh, 340 km, 10,9 millió forint
Fiat 500e cabrio, 87 kW, 42 kWh, 311 km, 10,99 millió forint
Honda e, 100 kW, 35,5 kWh, 222 km, 10,999 millió forint
Hyundai Ioniq electric, 100 kW, 38,3 kWh, 311 km, 10,999 millió forint
Kia e-Soul, 100 kW, 39,2 kWh, 277 km, 10,999 millió forint
Volkswagen ID.3, 110 kW, 45 kWh, 330 km, 11,479 millió forint
Opel Corsa-e, 100 kW, 50 kWh, 330 km, 11,63 millió forint
Peugeot e-2008, 100 kW, 50 kWh, 320 km, 12,3 millió forint
DS 3 Crosback E-Tense, 100 kW, 50 kWh, 320 km, 12,99 millió forint
BMW i3, 125 kW, 37,9 kWh, 285 km, 13,276 millió forint
(forrás: saját gyűjtés)
Biztos abban a cikk szerzője, hogy valamennyi itt felsorolt autó jelenleg megvásárolható?
Igen, április végén, május elején ezek mind megrendelhetők a hazai márkakereskedésekben. A hivatalos árlistákban legalábbis szerepelnek.
Több, mint 10 millió forint a még éppen elfogadható hatótávolságú (300km) és csomagtartójú (350l) villanyautó. Nem tudok elcsábulni, marad a benzines!
1/3-ad kilométerköltség a benzineshez képest és 3x bekerülési ár mellett a legolcsóbb is méregdrága soha vissza nem térülő tipusváltás egy átlagkeresettel rendelkező számára! Természetesen tudjuk, a hivatalos statisztikai átlagkereset köszönőviszonyban sincs a valósággal, de öröm ha valakik megtehetik a megvásárlását! Ettől függetlenül díjazandó a törekvés, sokan így jómagam is szívesen lecserélném a sajátomat egy elektromosra, csak amire a jelenlegit is használom arra megtehető hatótávra csak az erős 15 plusszmilliós kocsik tudnák esetleg kiváltani. Így marad a roppant kényelmes és kisfogyasztású jelenlegi 🙂