Jelentősen visszaesett júliusban a brit autóipar termelése az elektronikai alkatrészek hiánya miatt az ágazat szakmai képviseleti szervezete, az SMMT jelentése alapján.
Az SMMT (Society of Motor Manufacturers and Traders) adatai szerint júliusban 53,4 ezer autót gyártott a brit autóipar, 37,6 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbinál. Február óta júliusban nem érte el első alkalommal a brit autógyártás az egy évvel korábbi volument. Az idei július egyúttal 1956 óta a leggyengébb júliusa volt a brit autóiparnak. A brit járműipar júliusi termelésének 84,6 százaléka ment exportra. A 45,2 ezres júliusi exporttermelés 37,4 százalékkal, a belföldi piacra gyártott 8,2 ezer pedig 38,7 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
A júliusban gyártott autóknak több mint egynegyede, 26,0 százaléka volt alternatív hajtású, ami a valaha elért legmagasabb arány. A brit autóipar az év eleje óta július végéig 126,7 ezer teljesen elektromos és hibrid autót gyártott.
Az év eleje óta összesen 552,3 ezer autót gyártott a brit autóipar, 18,3 százalékkal többet, mint az előző évben, de 28,7 százalékkal kevesebbet a 2019 azonos periódusában legyártott 774,7 ezernél.
“A júliusi adatok jól tükrözik azokat az extrém nehézségeket, amelyeknek a brit autóipar ki van téve” – kommentálta a havi jelentést Mike Hawes, az SMMT vezérigazgatója. Rámutatott, hogy a járványvédelmi korlátozó intézkedések már lazulnak ugyan, az autóipar teljesítményét fékező félvezetőalkatrész-hiány azonban egyelőre nem mutatja az enyhülés jeleit.