Magyar győzelem a Nürburgringen

Nürburgringen
Saját géposztályában két fiatal magyar versenyző, Molnár Bendegúz és Lengyel Ádám nyerte meg az új NLS széria legizgalmasabb és leghosszabb versenyét. A Toyota GT86-ossal versenyző fiúk győzelmét még értékesebbé teszi, hogy most először jártak a Nürburgringen.

A több mint ötven éves múlttal rendelkező VLN szériából kinőtt NLS (Nürburgring Langstrecken-Serie) névre hallgató sorozat a világ legnagyobb motorsport-bajnoksága. A számos géposztályban nevező csapatok együtt küldik a pályára autóikat, így átlagosan 170 versenyautó – a szériaközeli túraautóktól kezdve a GT3-as modellekig – indul a négy-hat órás futamokon. A helyszín minden esetben a világ egyik legismertebb és kétségkívül legtechnikásabb pályája, a Nürburgring Nordschleife, avagy a Zöld Pokol.

Egy szezonban kilenc futamot rendeznek. Ebből nyolc rövidebb, négyórás, az évad csúcspontját pedig a hatórás Rowe ADAC Ruhr-Pokal-Rennen jelenti, amire idén szeptember 11-én került sor. A futam különleges felkészültséget kíván minden indulótól, ami hatványozottan igaz azokra, akik sem hosszú távú versenyen, sem a Nürburgring északi nagykörén nem indultak még.

Pontosan ez volt a helyzet a Toyota Gazoo Racing Trophy két fiatal magyar versenyzőjével, Lengyel Ádámmal és Molnár Bendegúzzal, akiknek nem csak lélekben kellett ráhangolódniuk a hatórás futam megpróbáltatásaira, hanem autójukat is át kellett alakíttatniuk a versenyre: a gyári 50 literes üzemanyagtartály helyére kétszer akkora, 100 literes FIA homológ tartályt szereltek a Toyota Gazoo Racing Europe szakembereinek segítségével. Mivel Ádám és Bendegúz soha nem versenyzett még a Nürburgringen, nemzetközi versenyzői licenszük mellett külön vizsgát kellett tenniük, amelynek birtokában részt vehetnek az itt szervezett futamokon, ez az úgynevezett Nordschleife Permit. Szintén most először indultak az NLS bajnokságban, így legszigorúbb mentoraik is elnézték volna nekik, ha első futamukat tapasztalatszerzéssel töltik.

Nem így történt: miután Bendegúz és Ádám az időmérő edzésen a rajtrács második helyére kvalifikálta magát az SP3 géposztályban, kiváló, taktikus versenyzéssel teljesítették a negyed napon át tartó futamot. A páros előbb megfutotta a kategória leggyorsabb körét (9 perc 55,948 mp), elsőként haladt át a célvonalon. Harminchárom kört tettek meg 6 óra 2 perc 29,415 másodperc alatt. Mögöttük 2 perc 52, 196 másodperccel ért célba egy másik Toyota GT86, és a rend kedvéért a dobogó harmadik fokára is egy GT86-os páros állhatott. Ádám és Bendegúz a 140 indulóból az összesített 72. helyen zárták pályafutásuk első NLS futamát, amelyet azonban hamarosan követ a második – reményeik szerint még az idei szezonban benevezhetnek egy négyórás versenyre.

A Toyota Gazoo Racing Trophy egy géposztálytól független kupasorozat, amelyben a TGR Europe bármely ügyfél-versenyautójával (a Toyota GR Supra GT4, Toyota GT86 CS-Cup és Toyota GT86 CS-V3 pályaversenyautók, valamint a Toyota GT86 CS-R3 rali versenyautó) indulhatnak a résztvevő csapatok. Mindenki a saját géposztálya szerinti európai futamokon és bajnokságokban versenyez, az itt elért eredményeikkel pedig pénzdíjakban részesülnek a TGR Trophy-ban. Az év végén minden géposztályban a legeredményesebb csapat nyeri el a kupagyőztes címet.