Elkezdődött az őszi abroncscsere dömping, a korán jött hideg miatt idén egy héttel hamarabb indult a szezon, mint tavaly – ismerteti a Világgazdaság.
Egyre több kereskedő és szerviz rendelkezik online időpontfoglaló rendszerrel, amely egyszerűsíti és gyorsítja az időpontfoglalást, de már csak másfél-három hétre tudnak előre időpontot adni. Az abroncsok iránti kereslet nagyjából megegyezik a tavalyival, a nagy gyártók termékei iránt azonban megnőtt az érdeklődés. “Tapasztalataink szerint nagyobb a fogyasztói tudatosság, a flottapartnerek is hamarabb igénylik a cserét, és a magánszemélyek is készülnek a téli vezetésre, nem az első havas reggelen gondolnak az abroncsokra” – mondta a Világgazdaságnak Magály Péter, a Marso Kft. személyabroncs-üzletágának vezetője. Az átszerelést egyébként nem érintette tavaly a járvány, kevesebbet közlekedtek ugyan az autósok, de cserélték az abroncsokat, sőt, még az abroncsvásárlás sem esett vissza jelentősen, ahogy az idén sem – tette hozzá.
A logisztikai problémák miatt a távol-keleti abroncsok beszerzése drágult, és kevesebb érkezik belőlük az országba, az európai gyártók kapacitása pedig véges. A tavalyi azonos időszakhoz képest nagyjából 10-15 százalékkal drágábbak a téli gumik. Az alapanyaghiánynak szintén globális árfelhajtó hatása van, az ázsiai országok ugyanis nagy kaucsukfelvásárlásba kezdtek, és a betegségek miatt az ültetvények hozama is kisebb volt az idén.
A prémium szegmensben kismértékben nőtt az eladások száma, a közép- és olcsó kategóriájú abroncsok aránya azonban nem változott. Az elmúlt öt év folyamatos áremeléseinek hatására viszont nyílt az olló a prémium és a budget kategória között. Az európai adatok szerint 40 százalékkal nőtt a négy évszakos abroncsok eladási volumene, a teljes abroncspiacnak azonban még így is csak a 8-10 százalékát teszik ki – olvasható a gazdasági napilapban.